اجاره بهای میلیونی برای نصب دکل‌های مخابراتی؛

جمع‌‌آوری دکل‌های غیر مجاز مخابراتی از پشت بام‌های تهران

در کنار همه معضلات کلان شهر تهران، این بار دکل‌های غیرمجاز مخابراتی که بر پشت بام‌های شهروندان بدون هیچ مسئولیتی مستحکم شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ در شرایطی که مضرات و آسیب‌های ناشی از امواج دکل‌های مخابراتی غیر مجاز برای شهروندان تهرانی واضح است و همیشه آثار و پیامدهای این دکل‌ها بر سلامت روح و جسم گله می‌کنند و در حالی که بر اساس استاندارد ملی، نصب آنتن و دکل‌های مخابراتی میزانم انرژی ساطع شده از این دستگاه‌ها نباید بیشتر از 45 صدم وات بر متر مربع باشد.

مدیر سامانه 1888شهروندان منطقه 10 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به آثار سوء امواج ساطع شده ناشی از دکل‌های غیرمجاز مخابراتی می‌گوید: در سطح  محلات این منطقه تعدادی از دکل‌های غیرمجاز مخابراتی شناسایی شده است که در حال نامه نگاری اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل هستیم که در صورت داشتن مجوز برای نصب دکل‌ها، آن‌ها را به شهرداری ارائه دهند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده به وسیله این سامانه افزود: تاکنون 2 دکل غیر مجاز مخابراتی را در منطقه جمع آوری کرده‌ایم و شناسایی دیگر دکل‌ها در سطح منطقه در دست بررسی است.

هدایتی در ادامه عنوان کرد: با توجه به  شکایات و پیگیری‌های انجام شده حکم کمیسیون ماده 100 در منطقه در حال اجراست و دیوان عدالت اداری نیز فعلا رای توقف موقت جمع‌‌آوری دکل‌های غیر مجاز مخابراتی اپراتورها را برای بررسی بیشتر این موضوع صادر کرده است و منتظر نتیجه نهایی رای دیوان عدالت در این خصوص هستیم.

وی در خصوص اخذ مجوز برای نصب دکل‌های مخابراتی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل از سوی شرکت ارتباطات مشترک شهر به عنوان متولی این امر تصریح کرد: بیش از حد  مجاز نبودن پارازیت‌های مخابراتی برای سلامت شهروندان و نبود دکل‌های مخابراتی نصب شده دیگر از جمله شرایط اخذ مجوز برای نصب دکل‌هاست.

با این وجود برخی از اپراتورها با هزینه‌های میلیونی پشت بام ساختمان‌های مسکونی را برای نصب دکل اجاره می‌کنند.

با توجه به اینکه این دکل‌های غیر مجاز مخابراتی امواج مضری را در سطح شهر و محلات ساطع می‌کنند و برای سلامت شهروندان به ویژه کودکان و خانم‌های باردار نوعی تهدید محسوب می‌شود، جای تعجب است که چرا دیوان عدالت اداری رای توقف موقت جمع ‌آوری این دکل‌ها را صادر  کرده است؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۴ ۲۵ تير ۱۳۹۷
سلام منطقه ۱۰ تهران هستم خیابان جرجانی دکل مخابرات روی پشت بام گذاشتن با وجود نارضایتی و شکایت همسایه ها وپیگیری زیاد قبل از وصل شدن هیچ نتیجه ای نداشته !!ساختمان ما در فاصله ۴متری بااین دکل قرار دارد.خواستار جمع آوری این دکل هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۳ دی ۱۳۹۶
اگر این دکل ها جمع آوری شوند خدمات مخابراتی نیز قطع می گردند.کمی منطقی باشیم
United States of America
محمد خلیلیان
۲۰:۴۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید و خدا قوت خدمت شما محل ما در تهران خیابان پیروزی خیابان صفا هستش خیلی وقته رو پشت بوم منزل ما پر از نصب دکل های مخابراتی هستش و پره انقدر پارازیت میندازن رو من و تو هم میندازن خیلی بسیار افتضاح کی میخواد این دکل های مخابراتی کلا جمع آوری بشه خیلی پارازیت شدیدتر و افتضاح شده رو امواج ماهواره ها اصلا نمیدونم به کجا شکایت کنم تو رو خدا همکاران یه کاری بکنید این دکل های مخابراتی در تهران خیابان پیروزی خیابان صفا همیشه هست و پره و خیلی هم پارازیت میندازن رو من و تو همکاران تو رو خدا شدیدا پیگیر شوید که این دکل های مخابراتی پارازیت ها رو کلا قطع کنن و خاموش کنن هر چه سریع
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۰:۴۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
منزل ما خمینی شهر اصفهان است در شهرک منظریه.در نزدیکی منزل ما دکل یکی از شرکتها روی پشت بام ساختمانی سه طبقه نصب شده نمیدانیم به کجا شکایت کنیم
آخرین اخبار