فاز جدید خصوصی سازی به فاصله 13 روز تا مزایده

هر روز اخبار ضد و نقیضی در مورد واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس شنیده می‌شود که هواداران این 2 باشگاه را سردگم کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هر روز اخبار ضد و نقیضی در مورد واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس شنیده می‌شود. ما امروز نظرات متقاضایان و مسئولان مربوطه را در این زمینه جویا شدیم.

*عابدینی: جلسه ما با مسئولان بانک مرکزی به وقت دیگری موکول شد

نماینده پیشکسوتان پرسپولیس در امر واگذاری گفت: قرار بود امروز جلسه‌ای با مسئولان بانک مرکزی برگزار کنیم که به دلیل مصادف شدن با دیدار حساس پرسپولیس و بنیادکار به زمان دیگری موکول شد.

امیر عابدینی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: قرار بود امروز جلسه‌ای را با مسئولین بانک مرکزی، پیرامون رفع ابهامات واگذاری تیم پرسپولیس و رفع مشکل عدم اهلیت یکی از سهامداران شرکت استیل آذین ایرانیان برگزار کنیم که به دلیل دیدار حساس تیم فوتبال پرسپولیس با بنیاد کار ازبکستان در قالب هفته آخر مرحله گروهی جام باشگاه‌های آسیا قرار بر این شد که این جلسه شنبه هفته آینده با حضور مسئولان مربوطه برگزار شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما خیلی امیدواریم تا بتوانیم ابهامات و مشکلات موجود را در آینده نزدیک برطرف نماییم.

بسته اطلاعاتی در مورد خصوصی سازی سرخابی‌ها

*سبحانی: بعید می دانم نظر بانک مرکزی تغییر کند/متقاضیان بیشتری در مزایده چهارم شرکت می کنند

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: بعید می دانم که شرکت استیل آذین بتواند موافقت بانک مرکزی را بدست آورد.

جعفر سبحانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: عابدینی و چند مسئول شرکت استیل آذین قول دادند که موافقت بانک مرکزی را بدست آوردند اما بعید می دانم که این بانک نظرش را اصلاح کند و نامه مجددی برای سازمان خصوصی سازی ارسال کند. 
 
سبحانی در ادامه عنوان کرد: بانک مرکزی طی استعلام ما بیان کرد که یکی از سهامداران اصلی شرکت استیل آذین بدهی بانکی دارد و تا این مشکل برطرف نشود نمی‌تواند باشگاه پرسپولیس را خریداری کند. 
 
وی تصریح کرد: به هر حال عاقلانه نیست که بانک مرکزی نامه مجددی بدهد و نظرش را اصلاح کند، همچنین اگر بدهی مالی سهامدار شرکت استیل آذین برطرف شود به طور طبیعی این شرکت می تواند در مزایده چهارم شرکت کند. 
 
نامه بانک مرکزی را ملاک قرار دادیم 
 
وی در مورد گفته های زمانی که عملکرد هدایتی نباید مورد ارزیابی قرار می گرفت، بیان کرد: برای بررسی وضعیت مالی متقاضیان خرید سرخابی ها از بانک مرکزی استعلام گرفتیم و این بانک هم طی نامه ای جواب ما را دهد. 
 
براین اساس نامه بانک مرکزی ملاک ما برای بررسی وضعیت مالی خریداران بود، همچنین برای بررسی پرونده قضایی خریداران وزارت دادگستری را ملاک قرار دادیم و برای پرونده امنیتی خریداران به وزارت اطلاعات نامه ای ارسال کردیم. 
 
وی بیان کرد:ما طی استعلام از دو وزارتخانه و بانک مرکزی متوجه شدیم که شرکت استیل آذین مشکل ندارد بلکه سهامدار عمده این شرکت بدهی بانکی دارد، براین اساس اهلیت این شرکت مورد تایید قرار نگرفت. 
 
تعداد متقاضیان در مزایده چهارم بیشتر است 
 
سبحانی تصریح کرد: ارزیابی ما این است که مزایده چهارم نسبت به مزایده سوم متقاضی بیشتری داشته باشد چرا که دو شرکت استیل آذین و بهنام پیشرو کشی سپرده شان را پس نگرفتند و معظمی نیا و شرکت شرایکو هم متقاضیان بالقوه برای خرید سرخابی ها هستند. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم که تکلیف خصوصی سازی سرخابی ها تا 29 اردیبهشت ماه مشخص شود.

بسته اطلاعاتی در مورد خصوصی سازی سرخابی‌ها

*پوری‌حسینی: مزایده چهارم پرشورتر خواهد بود، کسی را سرکار نمی گذاریم

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: هدف ما اجرای قانون است و با کسی تعارف نداریم استقلال و پرسپولیس سرمایه های مردم هستند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، پوری حسینی گفت: هدف ما اجرای قانون است و با کسی تعارف نداریم استقلال و پرسیولیس سرمایه های مردم هستند و روند واگذاری انها با دقت و صحت انجام شده و تصور می کنم در مزایده چهارم که به نظرم پرشورتر خواهد بود کار تمام شود. 

پوری حسینی درباره رد صلاحیت برخی متقاضیان و از جمله هدایتی گفت وی به اتفاق عابدینی پیش من امدند و نامه رسمی بانک مرکزی و بدهی ایشان به بانک های محتلف را به انها ارایه کردم. 

رییس سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: قرار شد بعد از تسویه این بدهی ها هدایتی بتواند در مزایده چهارم شرکت کند. 

پوری حسینی گفت : سازمان خصوصی سازی کسی را سرکار نمی گذارد و کسی که بیشتر از همه در واگذاری این دوباشگاه سرکار رفته خود من بوده ام. به همه اطمینان می دهم در موضوع واگذاری کاملا جدی هستیم و همه در برابر قانون هستند.

وی درباره سهامداران شرکت استیل اذین هم گفت همانطور که به آنها گفته‌ام  دو جوان ٢١ و ٢٣ ساله نمی توانند بیش ازنود درصد مالکیت را در اختیار داشته باشند و باید این میزان به زیر چهل درصد برسد. 

پوری حسینی با تاکید مجدد بر رعایت قانون گفت اهلیت افراد باید بر ما به اثبات برسد و تایید مجاری قانونی مورد استناد ما خواهد بود.

بسته اطلاعاتی در مورد خصوصی سازی سرخابی‌ها

*متقاضی خرید پرسپولیس: انصراف متعلق به گذشته بود/با قدرت در مزایده چهارم هستم

معظمی‌نیا گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده مصرانه خواهان خرید پرسپولیس هستم و تا آخر این موضوع را پی‌گیری می‌کنم.

علیرضامعظمی‌نیا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: نامه درخواست مجدد را برای حضور در مزایده چهارم سازمان به خصوصی‌سازی ارسال کردم و قصد دارم در تمامی زمینه‌های ورزشی و هنر حضور فعال داشته باشم تا به نوعی بتوانم حتی کمترین سهم را در اعتلای نام ایران داشته باشم.

وی افزود: مشکلات بخش‌های مختلف ورزش را می‌دانستم و پیشنهادهایی را به مسئولان در راستای حل این مشکلات را ادامه دادم و امیدوارم با کمک یکدیگر بستر ورزشی مناسبی را برای یک تازی جوانان فراهم کنیم.

وی در مورد درخواست تیم راهیان کرمانشاه و لیگ دسته اول گفت: هدف اگر خدمت گذاری است فرقی ندارد کجا باشد البته تیم راهیان کرمانشاه به دلیل اینکه متعلق به زادگاه من است و عرق خاصی به آن دارم را در اولویت قرار دادم.

وی در جلسه‌ای که با امینی نماینده سابق کرمانشاه در مجلس شورای اسلام داشتم این قول را به آنها داده‌ام که مساعدتهای لازم را در این باره انجام دهم.

وی ادامه داد: برخی تیم‌های لیگ یک خواهان برگزاری دیدارها در دو گروه به شکل گذشته هستند و قصد دارم از مسئولان سازمان لیگ درخواست کنم اگر کمکی در این باره از من بر می‌آید اعلام کنند و تا در اولین فرصت اقدام کنم.

بسته اطلاعاتی در مورد خصوصی سازی سرخابی‌ها

لازم به ذکر است:گفته می شود که مجلس شورای اسلامی نیز درصدد است تا با طرحی دو فوریتی، مکانیزم روند واگذاری سرخابی ها را دستخوش تغییر نماید تا خصوصی سازی سرخابی ها راه هموارتری را طی کند.
انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، باشگاه ، بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار