در پایان هفته دوم اردیبهشت ماه 94 :

ادامه ابهام در روند معاملات بازار سرمایه

در گروه نفتی و پالایشی، تقریبا تمامی نمادها به صف فروش رسیدند و همچنان عمده معاملات این گروه توسط سهامداران حقیقی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ روند معاملات در اولین روز کاری بازار سرمایه رقم شاخص بورس را بیش از 545 واحد کاهش داد تا به این واسطه، شاخص بورس تهران به رقم 65 هزار و 88 واحد برسد.

علاوه بر این بيشترين تاثير منفی بر شاخص را نماد وبملت و رمپنا بر جاي گذاشتند و شاخص فرابورس نیز با (2.5) واحد کاهش به 738 واحد رسید که پترول بیشترین تاثير مثبت را بر آيفكس بر جاي گذاشت.

این در حالی است که شروع روز اول هفته تحت تاثیر قطع هسته معاملات و مشکلات بوجود آمده در مورد معاملات مبین و نهایتا ابطال آن بود و درکل بازاری کم حجم و منفی را شاهد بودیم. 

همچنین در گروه بانکی فشار فروش سنگین بود و بیشتر نمادهای گروه از جمله وبصادر، وتجارت و وبملت به صف فروش رسیدند. خودرویی ها نیز شرایط مشابهی داشتند و فشار فروش در این گروه نیز بالا بود و خپارس و خاور به صف فروش رسیدند. در گروه پالایشی شتران و شراز تنها نمادهای مثبت گروه بودند و شپنا تا آستانه منفی نیز معامله شد.

می‌توان گفت در گروه خودرو و ساخت قطعات، شاهد حجم پایین معاملات و جوی منفی بودیم. دو نماد خریخت و خرینگ صورتهای مالی 12 ماهه خود را منتشر کردند.

خرینگ در این گزارش سود هر سهم را 186 ریال اعلام کرده که نسبت به آخرین پیش بینی خود (180 ریال) با رشد همراه است. خریخت نیز بر اساس عملکرد 12 ماهه مبلغ 300 ریال بابت سود هر سهم اعلام نموده که نسبت به گزارش قبلی با 4 ریال کاهش همراه بود که از جمله خبرهای مهم این گروه می باشد.

شایان ذکر است در گروه نفتی و پالایشی، تقریبا تمامی نمادها به صف فروش رسیدند و همچنان عمده معاملات این گروه توسط سهامداران حقیقی انجام می شود، البته در این گروه همچنان با ابهام و مشکلاتی روبرو هستیم. 

در پایان در گروه فلزات اساسی، هرمز همچنان در قیمت 150 تومان مورد حمایت سهامدار عمده اش است فمراد و فنوال در این گروه به  صف خرید رسیدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، خودرو ، خرید ، صف ، فروش ، حقیقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.