سرانجام گروه «پالت» بعد از دوسال به روی صحنه رفت

کنسرت گروه پالت در تالار وحدت با استقبال چشمگیر این گروه موسیقی تلفیقی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته از اولین کنسرت گروه پالت پس از دو سال در تالار وحدت باحضور پرشور هواداران این گروه موسیقی برگزار شد.

با کنار رفتن پرده‌ها دکوری را میبینیم که روی سن تالار وحدت طراحی شده است. یک دکور تمام سفید با چوب‌های سیاهی که از آن رد شده است. این دکور را "سیامک احصایی" کارگردان و طراح صحنه تئاتر طراحی کرده اما گویا قصد از طراحی این دکور فقط جنبه زیبایی شانسی داشت در غیر این صورت این دکور به هیچ وجه کارایی خاصی نداشت.

دکوری که گاهی به اقتضا اجرای ترانه ای که توسط پالتی ها اجرا می شد، تغییر می‌کرد.

در ابتدا گروه پالت با یک تمپوی بسیار بالا کنسرت خود را آغاز کرد و در کمتر از 7 دقیقه سه قطعه ی "یادگار دوست"، "والس شماره 1" و "مثلث" را اجرا کرد.

در ادامه "امید نعمتی" خواننده گروه پالت گفت: ما که واقعا ذوق داریم و واقعا خوشحال هستیم که در خدمت تک‌تک شما عزیزان بعد از دو سال که کنسرت رسمی نداشتیم هستیم و چه جالب که الان همه اشعار را فقط شما خواندید.

در ادامه پالتی‌ها قطعه "باز باران" را اجرا کردند این قطعه به دو گویش فارسی و شمالی و به صورت شیون فومنی اجرا شد. "کاوه صالحی" در کنار نعمتی در این قطعه علاوه بر نوازندگی گیتار به خوانندگی پرداخت.

در ادامه قطعات "از سرزمین های شرقی" و "خسرو و شیرین" و "نگاه کن" اجرا شد.

با پایان بخش اول و آغاز بخش دوم پالتی‌ها به روی صحنه بودند. در دکوری که احصایی طراحی کرده بود در یک صحنه پله‌هایی وجود داشت که پس از یک ساعت اجرا به کار آمد و "روزبه اسفندارمز" نوازنده کلارینت در ابتدا بالای آن پله ها شروع به نواختن کرد و پس از نوازندگی به جای ثابت خود دوباره بازگشت.

تمامی این حرکات انجام شد تا پالتی ها موسیقی اولین فیلمی که ساخته اند را اجرا کنند و آن موسیقی برای فیلمی نیست جز "ماهی و گربه" شهرام مکری که سال گذشته در سینما هنر و تجربه با اقبال عمومی مواجه شد.

امید نعمتی گفت: پارت قبل تمام سعی خود را کردیم که از آلبوم "آقای بنفش" اجرا کنیم و در این پارت عمده قطعاتی که اجرا می کنیم از آلبوم جدیدمان است با عنوان "شهر ما بخند" که امیدورایم تا آخر اردیبهشت منتشر شده و با اقبال شما مواجه شود.

وی ادامه داد: طبق روال همیشه گروه پالت سعی می کند در آلبوم های خود یک قطعه را کاور کند در آلبوم قبلی قطعه "خسرو و شیرین" توسط پالت کاور شد و در این آلبوم نیز ما یک آهنگ دیگر را کاور کردیم و سعی می کنیم این روال را همیشه ادامه دهیم.

در ادامه قطعه "خانه به دوش" که پیش از این توسط "عباس مهرگویا" اجرا شده بود و این بار توسط گروه پالت کاور شده اجرا شد.

نعمتی در ادامه عنوان کرد: ما تا الان تمام تلاش خود را کردیم تا قطعات والس و جاز بسازیم اما مدتی بود که با خودمان فکر می کردیم که چرا اصلا ما در آلبوم هایمان قطعه شش و هشت نداریم. به هر حال چون ریتم ما هم همین است سعی کردیم یک قطعه شش و هشت بسازیم و ساختیم اما آخرش یک چیز غمگینی از آب درآمد به همین خاطر نامش را گذاشتیم "رنگ شماره 1"، این قطعه بی کلامی بود که فضای شادی را برای حاضران در تالار وحدت فراهم ساخت.

در ادامه قطعه "تو بارونی" با نوازندگی مهمان "ابراهیم علوی" نوازنده عود اجرا شد. این قطعه یک مقدمه جنوبی بسیار زیبا داشت که نظر هواداران گروه پالت به این مقدمه جلب شد.

در ادامه قطعات "لیلی" و "آقای بنفش" اجرا شد که هیجان بسیار زیادی آفریده و موجب تشویق حاضران در تالار وحدت شد.

نعمتی در ادامه گفت: زمانی که ما آلبوم را ضبط کردیم پس از ضبط آلبوم را فرستادیم خارج برای میکس و مسترینگ زیرا در ایران چنین تجربه و علمی وجود نداشت به همین خاطر "اردوان جعفریان" در این زمینه به ما بسیار کمک کرد و به یقین می‌گویم که درصد بالایی از پیشرفت آلبوم را مدیون وی هستیم.

وی ادامه داد: از اینجا به بعد سری آلبوم‌های ما به دو قسمت تبدیل می شود یکی تجربه‌های آقای بنفش است و از این لحظه به بعد تجربه‌های جدیدی را خواهید شنید.

در ادامه دو قطعه "تو را من چشم در راهم" و قطعه "تا صبح فردا" یا "آبی" اجرا شد که قطعه آبی برای دومین بار است که شنیده می‌شود.

در انتها پالتی‌ها یکی از پرطرفدارترین قطعات ضدجنگ چند ساله موسیقی ایران را که به نام خود ثبت کرده اند اجرا کردند این قطعه "سربازی" نام دارد. پالتی‌ها این قطعه را به تمام کسانی که هشت در جنگ جنگیدند تقدیم کردند.

در انتها با پایان قطعه آخر دو بار کنسرت گروه پالت پایان یافت اما تشویق هواداران این گروه موسیقی باعث شد تا پالتی ها دو قطعه "نرو بمان" و "خونه مادر بزرگه" به آهنگسازی "بهرام دهقانیار" را اجرا کنند.

"سردار سرمست" آکاردئون و پیانو، "داریوش آذر" همخوان و کنترباس، "مهیار طهماسبی" ویلن سل، "امید نعمتی" خواننده، "امین طاهری"، "روزبه اسفندارمز" کلارینت و "کاوه صالحی" گیتار از نوازندگان گروه پالت بودند.

پالتی ها تا به حال در تهران سه بار روی صحنه رفته اند یک بار در نیاوران، یک بار در عمارت مسعودیه و آخرین بار در تالار وحدت و اگر بیشتر کنسرت داشته اند باید بگویم که این اجرا سومین کنسرتی است که من از گروه پالت دیده ام.

در اولین باری که اجرا از پالت دیدم، نقد بسیار تندی برای اجرای آن ها نوشتم. در عمارت مسعودیه حرفم را پس گرفتم اما حال به همان خانه اولم بازمی گردم.

اجرای گروه پالت یک اجرا بسیار ضعیف و درجه چند خودشان در عمارت مسعودیه بود. چه شد که این طور شد نمی دانم.

تمپوی بالا و فقط خواندن رفتن به چه دلیل بود در صورتی که گویا اجرا در شب گذشته بیش از این‌ها بوده و تا ساعت یک صبح طول کشیده، پالتی‌ها فقط خواندن و رفتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار