در حاشیه دومین روز از نمایشگاه نفت؛

دانش فنی نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام رونمايي شد

مسئول طرح نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام در پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اينكه اين پايلوت با ظرفیت ٢٠ بشکه در روز برای انواع نفت خام تست شده است،گفت: این پایلوت در تست ٣ ماهه قرار گرفت و بازدهی بسیار خوبی از این طرح دیده شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدی محمدی در مراسم رونمایی از فناوری نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام در حاشیه بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: نفت خام استخراج شده از مخازن زیرزمینی، همواره مقدار قابل توجهی مواد ناخواسته نظیر آب و املاح همراه خود دارد که سبب خوردگی می شوند.
 
مسئول طرح نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام در پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به این که دانش فنی این طرح در کشور وجود نداشت، افزود: واحدهای نمکزدا به دلیل پارامترهای موثر در این فرآیند دارای تکنولوژی پیچیده ای هستند و همچنین تجهیزات جانبی نیز در این واحدها بسیار با اهمیت هستند.
 
وی با بیان این که برای طراحی این دانش فنی، نقشه راه در نظر گرفتیم، گفت: ابتدا نسخه آزمایشی و سپس پایلوت آن را طراحی کردیم و در نهایت پایلوت موبایل آن به اتمام رسید تا این دانش فنی به صنعت نفت ارائه شود.
 
محمدی با اشاره به این که این پایلوت با ظرفیت ٢٠ بشکه در روز برای انواع نفت خام تست شده است، یادآور شد: این پایلوت در تست ٣ ماهه قرار گرفت و بازدهی بسیار خوبی از این طرح دیده شد.
 
وی ارائه راهکار و مشاوره برای واحدهای نمکزدا و ساخت واحدهای سیار نمکزدا در واحدهای عملیاتی مختلف را از توانمندیهای پژوهشگاه صنعت نفت عنوان کرد که می تواند دراختیار صنعت قرار دهد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار