معظمی مطرح کرد:

صادرات نفت افزایش یافت/ ايران اسراف کارترين کشور جهان در بحث انرژی است/ برنامه افزايش ظرفیت 740 هزار بشکه نفت خام در دست اجراست

معاون وزیر نفت با بیان این که با وجود تحریم ها و فشارها صادرات نفت ایران افزایش یافته است، گفت: صادرات نفت ایران ٨ درصد بیشتر از برنامه تصویب شده مجلس بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ منصور معظمی روز پنجشنبه در نخستین همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین‌المللی انرژی، در حاشیه دومین روز برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت گفت: با افزایش تولید گاز و گازرسانی به نیروگاهها و صنایع، بخش عمده ای از سوخت مایعی که در اختیار آنها قرار می گرفت، آزاد می‌شود. 
 
وی با بیان اینکه با افزایش تولید گاز و گازرسانی به نیروگاهها و صنایع بخش عمده ای از سوخت مایعی که در اختیار آنها قرار می گرفت آزاد می شود، افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزیر نفت باید سالانه ٢٠ میلیون تن مازوت و گازوییل (روزانه ٤٠ میلیون لیتر مازوت و ١٠ تا ١٢ میلیون لیتر گازوییل) باید صادر شود که کار دشواری است. 
 
وی در ادامه با بیان اینکه تا پایان پارسال ٨٠ میلیارد دلار پروژه در قالب بند «ق» تبصره ٢ در شورای اقتصاد تصویب شده است که عملیات اجرایی آن امسال آغاز می شود، گفت: با اجرای این طرحها که بخشی از آن به بخش گازرسانی اختصاص می یابد، پوشش گازرسانی که تنها ٨٧ درصد کنونی تا سال ٩٧ به ٩٨ درصد می رسد.
 
معظمی ادامه داد: برای گازرسانی به روستاها و شهرهای کوچک امسال ٦ هزار میلیارد تومان تعیین شده که هم اکنون سه هزار میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است. 
 
معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با بیان اینکه با وجود تحریم ها و فشارها صادرات نفت ایران افزایش یافته است، اظهار کرد: صادرات نفت ایران ٨ درصد بیشتر از برنامه تصویب شده مجلس بوده است. 
 
معظمی همچنین به مصرف بی رویه انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون شدت مصرف انرژی در ایران ٩ برابر ژاپن،2.2 برابر عربستان و 3.5 برابر جهان است که زنگ خطری برای اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/


برچسب ها: نفت ، گاز ، صادرات ، تحریم ، گازوئیل ، مازوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۶:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
اگرمعادل وزن ده دايناسوردردل خاك يك كشورغيرنفتى دريك مكان ماهى گنديده دفن كنندآن كشوردرآينده دورصاحب خاك حاصلخيزوسوخت فسيلى خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
ما اسراف کار ترین از شما می خواهم که جمعیت ما رو با جمعیت کشور مورد نظر مقایسه کنید بعد بیاید از لحاظ مصرف مقایسه رو انجام بدید وقتی با یه کشور 20 ملیون نفری اروپایی مقایسه صورت میگیرد اون موقع ما میشیم اسراف گر تر این کشور دنیا.
آخرین اخبار