علت عدم استقبال از آزمون جذب پرستار/ ۹۵ هزار نیرو بدون ردیف حقوقی

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که امکان جذب و استخدام نیروهای جدید وجود ندارد، گفت: ۹۵ هزار نفر از پرسنل بیمارستان های دولتی و دانشگاهی، حقوق خودشان را از محل درآمدهای بیمارستان دریافت می کنند.

به گزارش 'گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری مهر ، دکتر سید حسن هاشمی با حضور در برنامه «نبض» که شب گذشته از شبکه خبر پخش شد، اظهارداشت: گام اول در اجرای طرح تحول نظام سلامت که از ۱۵ اردیبهشت ۹۳ در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی کشور آغاز شده است، پوشش بیمه همگانی بود. بطوریکه ۵۴۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده شد و در حال حاضر ۹۸ درصد مردم تحت پوشش بیمه هستند.

وی با اشاره به اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی که سال گذشته برای اجرای این طرح به وزارت بهداشت تخصیص داده شد، گفت: کمتر از نیمی از این اعتبار در اختیار ما قرار گرفت.

هاشمی، یکی از چالش ها و مشکلات پیش روی وزارت بهداشت را موضوع جذب و استخدام نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم برای حال این مشکل کاری بکنیم بطوریکه ۹۵ هزار نفر از پرسنل وزارت بهداشت در بیمارستان ها، ردیف حقوقی ندارند و از بیمارستان حقوق دریافت می کنند.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه برای جذب ۱۶ هزار پرستار آزمون برگزار کردیم اما استقبال نشد، توضیح داد: علت اینکه از این آزمون استقبال نشد، به دلیل عملکرد نامناسب شرکت هایی بود که این نیروها را بکار گرفته اند اما حقوق قانونی آنها را پرداخت نمی کنند.

هاشمی از تاسیس شرکتی در زیرمجموعه وزارت بهداشت برای ایجاد رابطه استخدامی نیروها خبر داد و افزود: قطعا با ایجاد این شرکت، اطمینان نیروها به آینده شغلی خود بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود شدید نیروی پرستاری در کشور، اظهارداشت: تعداد پرستاران کشورهای اطراف ایران، ۲ تا ۳ برابر کشور ماست.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه در حال حاضر ۱.۱ نیروی پرستاری به ازای هر تخت بیمارستانی داریم، گفت: این عدد باید به ۲.۵ برسد. در حالی که در بخش های روانپزشکی ۴ دهم و در بخش های مراقبت های ویژه بعضا برای هر ۱۰ تخت آی سی یو، یک پرستار داریم که این اصلا خوب نیست.

هاشمی از مجوز جذب ۷ هزار نیروی برای ۷۶ بیمارستان جدید الاحداث خبر داد و افزود: البته تاکنون به صورت شفاهی با این موضوع موافقت کرده اند که امیدواریم مجوز کتبی آن را نیز بدهند.

وی در ارتباط با توزیع نیروی انسانی متخصص و تجهیزات پزشکی در استان ها، گفت: الان در حدود یک سال و نیم است که نه پزشک عمومی، نه متخصص و نه تجهیزات پزشکی در شهر تهران توزیع شده و سه دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از این وضع دلخور هستند.

انتهای خبر/

برچسب ها: بهداشت ، پرستار ، روانپزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.