عضو ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

90 درصد قاچاق سیگار توسط واردکنندگان انجام می‌گیرد

عضو ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات گفت: واردات سالانه بیش از هزار تریلی سیگار قاچاق نمی‌تواند بدون برنامه ریزی باشد ضمن اینکه 90 درصد قاچاق سیگار توسط همان افرادی صورت می‌گیرد که واردات سیگار را در دست دارند.

مجید مسجدی عضو ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد ارتباط قاچاقچیان سیگار و وارد کنندگان این موضوع که در خصوص مالیات سیگار از مدتها قبل مطرح شده این است که مالیات برای تولید کننده و وارد کننده سیگار و دخانیات باید به قیمت خرده فروشی باشد. 

وی گفت: بدین معنی که تولید کننده و وارد کننده به قیمتی که سیگار در مغازه‌ها بفروش می‌رسد باید مالیات بدهند ولی متاسفانه دولت و مجلسی و بویژه وزارت صنعت و معدن با این طرح مخالفت کردند. 

مسجدی ادامه داد: بحث قاچاق سیگار در کشور، موضوع بسیار اساسی و قابل تامل است. واردات سالانه 1200 تریلی سیگار قاچاق کشور، موضوعی نیست که بطور مخفیانه قابل انجام باشد در حالی که برای ورود حتی یک تریلی سیگار به کشور، نیاز به سیستم بسیار منسجم است. 

عضو ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت است که 90 درصد قاچاق سیگار به کشور، تحت نظارت همان وارد کنندگان این کالای موثر است. بنابراین نظارت و توجه ویژه به این موضوع نیاز به عزم و اراده ملی دولت و مجلس دارد. 




انتهای پیام/ 
برچسب ها: سیگار ، قاچاق ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار