عضو ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات:

مالیات ناچیز بر سود کلانی که به قیمت جان انسانها تمام می‌شود

عضو ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات گفت: مالیات حقی است که دولت و بیت‌المال باید کسب کند و در خصوص فروش سیگار، این موضوع حائز اهمیت است که 40درصد فروش روزانه سیگار در کشور، سود است در حالی که مالیات آن بسیار ناچیز است.

مجید مسجدی، عضو کمیسیون کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد سود 40 درصدی فروش سیگار طی روز اظهار کرد: با وجود سود سرشاری که واردات و قاچاق سیگار در کشور، عاید وارد کننده می‌کند، ولی همچنان دولت مالیاتی که از این گروه دریافت می‌کند بسیار ناچیز است. 

مسجدی افزود: بهترین راه مبارزه با واردات بی رویه و همچنین قاچاق سیگار به داخل کشور، افزایش مالیات برای این کالا است. دولت باید مالیات خرده فروش را از وارد کننده اخذ کند ولی میزان مالیاتی که وارد کنندگان سیگار می‌پردازند به قیمت کلی و به میزان پاکتی 950 تومان است. 

مسجدی با بیان اینکه مالیات بالا می‌تواند اثر بازدارندگی در مقابل مصرف سیگار داشته باشد، گفت: زمانی تصور می‌شد که مالیات باید از خرده فروشان سیگار دریافت شود ولی این روش هیچ تاثیر بازدارندگی نداشت و بنظر می‌رسد بهترین راه برای کاهش مصرف، افزایش قیمت تمام شده آن است که این موضوع هم در شرایطی ایجاد می‌شود که نظارت بسیار بالا وجود داشته باشد و مشکل‌ها دقیقا دراین بخش است. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.