گزارش بعیدی‌نژاد از روز نخست گفتگوهای وین، مذاکرات هسته‌ای با طعم فوتبال

رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران روز نخست مذاکره در وین را « خیلی سخت» ارزیابی کرد ولی گفت که این روز دشوار با فریاد فوتبال دوستان اتریشی هنگام تماشای بازی بایرن مونیخ و بارسلونا به پایان رسید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت خارجه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اعضای هیات ایران برای مذاکرات هسته ای امروز بامداد وارد وین شدند. در واقع تمام شب به رفتن به فرودگاه و پرواز شبانه گذشت تا تیم مذاکرات هسته‌ای کار خود را بدون فوت هیچ وقتی، از ابتدای روز آغاز کند.
 
اتفاقا وقتی مشغول گرفتن اتاق هتل بودیم آقای کلمنت و همکارانش یعنی تیم کارشناسی اتحادیه اروپا نیز همانموقع وارد شدند. هتل ما روبروی محل مذاکرات یعنی هتل کوبورگ قرار دارد و ما بر همین اساس مرتب بین محل مذاکرات و محل اقامت در تردد هستیم، هر چند البته از ترس شکار توسط خبرنگاران، خیلی سریع می آییم و سریع می رویم. به هر صورت با فاصله کوتاهی پس از ورود و استقرار، مذاکرات از ساعت 10.30 در سطح مدیران و با فاصله کوتاهی کارشناسان شروع شد و تا غروب ادامه یافت.
 
روز خیلی سختی بود، هم کم خوابی و هم فشار سنگین مباحث روز اول خستگی بیشتری را موجب شده بود، ولی خوشبختانه بحثهای خوبی انجام شد که فردا ادامه پیدا می کند.
 
ولی آخر شب که خسته به هتل برمی گشتیم، دیدیم جمعیت زیادی در لابی هتل تجمع کرده اند و سر و صدای زیاد و پرشوری هم در هتل برپاست . فهمیدیم مردم با شور و حرارت پخش مستقیم مسابقه بایرن مونیخ و بارسلونا را از تلویزیونهای صفحه نمایشی بزرگ دنبال می کنند. اتفاقا همین لحظه که برای شما عکسی انداختم بارسلونا گل دوم را به بایرن زد و داد همه بالا رفت.
 
احساس مردم نمایانگر این بود که با این گل شانس بایرن برای صعود به حداقل ممکن رسید. ولی یک چیز اینجا روشن است هواداران تیم بازنده البته ناراحت میشوند ولی لذت دیدن فوتبال اصلی است که هیچگاه فدای احساسات صرف نمی شود. بیشتر مردم جز جمع اندکی م یدانند که تیم مورد علاقه آنها همیشه برنده نیست. یادم می آید یکبار مهدی مهدوی کیا به این مطلب اشاره کرده بود که وقتی ما در آلمان فوتبال بازی می کردیم بازیگر، تماشاگر، مربی و داور همه از بازی لذت می بردند ، ولی گفته بود در ایران امروز همه از بازیگر گرفته تا تماشاچی و مربی و داور در تشویش و اضطراب و تحت فشارهای شدی روحی هستند.
 
امیدوارم شما فوتبال دوستان هم اگر تیم مورد علاقه تان امشب باخت ناراحت نشوید و از بازی لذت ببرید.
 
اتریش بنا به سنت آلمان فوتبال خوبی دارد و خب میتوانید حدس هم بزنید که اینجا در وین در پایتخت کشوری آلمانی زبان ، تیم آلمانی طرفداران خاص خودش را هم داشته باشد. خب این هم بقول معروف شد گزارش شروع مذاکرات هسته ای با طعم فوتبال !!
 
موفق باشید

انتهای پیام/
برچسب ها: بعیدی نژاد ، مذاکرات ، وین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار