براساس بررسی‌های اخیر؛

مبتلایان به بیماری‌های پوستی 25 درصد بیشتر دچار اختلالات روانی می‌شوند

بر اساس بررسی‌های اخیر مبتلایان به بیماری‌های پوستی، حدود 25 درصد بیشتر دچار اختلالات روحی و روانی می‌شوند که این موضوع در بین جوانان به ویژه زنان نمود بیشتری دارد.

حمید رضا متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تعامل بین پوست و ذهن افراد به اشکال گوناگون تظاهر می‌کند و افرادی که دچار مشکلات پوستی می‌شوند، احتمال بروز اختلالات روحی و روانی در آنها بیشتر است و البته عکس این موضوع نیز صادق است. 

وی با بیان اینکه ابتلا به بیماریها و عارضه های پوستی به ویژه در ناحیه صورت بر روی ذهن و روان انسان می‌تواند اثر بگذارد، تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های اخیر مبتلایان به بیماری های پوستی، حدود 25 درصد بیشتر دچار اختلالات روحی و روانی می‌شوند که این موضوع در بین جوانان به ویژه زنان نمود بیشتری دارد. 

خیاطی اظهار داشت: در بسیاری از موارد بروز ضایعات و مشکلات پوستی به علت ایجاد ظاهر نازیبا موجب فشار روحی و روانی در فرد می‌شود و در واقع بیماری‌هایی که علائم و عوارض پوستی بیشتری در نقاط معلوم و بدن مانند صورت بر جای می‌گذارند، بیشتر موجب بروز فشار روانی می‌شوند.

وی گفت: بسیاری از بیماری های پوستی به نوعی توسط خود بیمار ایجاد می‌شوند و در واقع بروز این بیماری‌ها و ضایعات پوستی بوسیله خود فرد القاء شده است. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار