در حاشیه‌های پزشکی مطرح شد؛

گپی دوستانه با وزیر بهداشت/فروش سمعک قاچاق و دست دوم/هزینه‌های سنگین سونوگرافی بارداری + فیلم

در حاشیه‌های پزشکی این هفته عناوینی چون: تجویز سمعک‌های قاچاق و دست دوم، پزشکان متخلف به زندان نمی‌روند، هزینه‌های سنگین سونوگرافی بارداری، پوسیدگی دندان در ایران در وضعیت قرمز، گپی دوستانه با وزیر بهداشت و... مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در برخی مراکز غیر مجاز سمعک‌های قاچاق و دست دوم بدون نسخه تجویز و ارائه می‌شود. 
 
جنابی رئیس کارگروه شنوایی سنجی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: منطقه سه راه جمهوری در تهران یکی از مراکز فروش سمعک‌های قاچاق و دست دوم است فروش این نوع سمعک‌ها بدون ارائه نسخه یا انجام ارزیابی و قالب‌گیری و بدون بررسی نوع ناشنوایی فرد انجام می‌گیرد. 

بیمارستان‌هایی با اسم دولتی و رسم خصوصی  

اخیراً یک سری بیمارستان به نام بیمارستانهای زنجیره‌ای محب در کنار بیمارستانهای دولتی ایجاد شده‌اند تا جایگزین برخی بیمارستانهای دولتی فرسوده شوند اما در این بیمارستانها مردم 90 درصد هزینه‌ها را از جیب می‌پردازند و تنها 10 درصد را بیمه متقبل می‌شود. 
 
رئیس یکی از این بیمارستانها در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: با بیمه تأمین اجتماعی و سلامت قرارداد داریم ولی نه آنطور که بیمارستانهای دولتی قرارداد دارند، قرارداد ما با این بیمه‌ها تنها 10 درصد است، در صورتیکه بیمارستانهای دولتی قرارداد 90 درصدی با بیمه‌ها دارند. 
 
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مسئولین بیمارستان‌های زنجیره‌ای محب می‌گویند چون از مزایای طرح تحول سلامت استفاده نمی‌کنیم و بیمه‌ها هم بدهکار هستند این اتفاق افتاده است. 

بازیگری که به علت نداری درمان سرطانش را رها کرد 

محب اهری بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون این روزها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند ولی به علت هزینه بالای درمان مصرف داروهایش را قطع کرده است. 
 
وی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در حال حاضر فقط استامینوفن و داروی ضد خارش مصرف می‌کنم و یک مشکل اساسی وجود دارد و آن هم عدم توان مالی‌ام برای انجام درمان است البته دست آقای محب اهری در دست سازمان سلامت قرار دادیم و امیدواریم مشکل ایشان به زودی حل شود. 
 
هزینه‌های سنگین سونوگرافی بارداری 

 هزینه‌های بالای سونوگرافی بارداری و در مقابل پوشش کم بیمه‌ها موجب شده، انجام سونوگرافی کم شود به طوریکه بنا به گفته‌ یک پزشک متخصص زنان تنها قشر خاصی از جامعه توان انجام سونوگرافی بارداری و پرداخت هزینه‌های آن را دارند و گروهی هستند که اصلاً مراجعه نمی‌کنند تا حدی که ممکن است در برخی موارد درماه 6 یا 7 بارداری متوجه مشکل در جنین شوند که آن زمان هم دیگر نمی‌توان کاری انجام داد. 
 
حمایت نادر بیمه‌ها از یک بیماری نادر 

یک بیماری پوستی نادر به نام ایبی که جزء بیماریهای خاص به شمار می‌رود حمایت بیمه‌ها را به دنبال ندارد و داروهای این بیماری برخی ساختنی و برخی بسیار کمیاب است، ضمن اینکه هزینه‌های درمان بسیار بالا است و ماهیانه حدود یک میلیون  تومان است و این در حالی است که بیمه‌ها هم این نوع بیماری پوستی نادر را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. 
 
گپی دوستانه با وزیر بهداشت 

دکتر هاشمی وزیر بهداشت در پاسخ به سؤال به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، شیرین‌ترین اتفاق حوزه‌ سلامت در سال 93 را حمایت‌های ریاست جمهوری از برنامه‌های سلامت دانست و تلخ‌ترین حوزه‌ی سلامت را عدم حمایت از ناباروران و بیماران صعب‌العلاج که حتی توان پرداخت 6 درصدی هزینه‌های درمان را نداشتند دانست. 
 
خبرنگار باشگاه خبرنگاران، از دکتر هاشمی پرسید در سال 93 آیا زمانی بود که شرمنده مردم باشید که وی در پاسخ گفت: بله خیلی زیاد. 

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار