مسکو خواستار حفظ ثبات، امنيت و يکپارچگي لبنان شد

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد مسکو به حفظ ثبات و امنیت لبنان اهتمام دارد و از حاکمیت، وحدت و یکپارچگی ارضی آن حمایت می کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف این اظهارات را در جریان دیدارش با سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان در مسکو بیان کرد.
حسن نصر خبرنگار این شبکه در گفتگویی از مقابل ساختمان وزارت امور خارجه روسیه در مسکو با این شبکه در این باره گفت، سرگئی لاوروف در ابتدای این دیدار بر ثبات موضع روسیه در حمایت از وحدت ارضی و حاکمیت لبنان و همچنین حمایت از نهادها و ساختارها و بافت فرقه ای این کشور تاکید کرد و افزود لبنان از پدیده تروریسم موجود در منطقه نیز رنج می برد و ثبات این کشور بر امنیت کل منطقه تاثیر خواهد داشت و روسیه به حمایت از همه نهاهای لبنان به منظور حفظ ثبات در این کشور اهتمام دارد چرا که ثبات این کشور نه تنها بر ثبات کل منطقه بلکه بر روابط دوجانبه روسیه و لبنان نیز تاثیر دارد. سعد حریری هم نقش روسیه را در مسئله ثبات در خاورمیانه را به ویژه با توجه به تحولات امنیتی جاری بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و گفت، پدیده تروریسم که لبنان نیز از آن رنج می برد ناشی از پیامدهای اوضاع کشورهای همسایه و مشخصا سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه است. وی تاکید کرد لبنان در مقابله با این چالش ها به کمک مستقیم روسیه نیاز دارد. حریری همچنین ابراز امیدواری کرد ملت لبنان بتواند مسئله خلاء در سمت ریاست جمهوری را که بر مسائل امنیتی نیز سایه افکنده است، حل و فصل کند. نخست وزیر سابق لبنان افزود، لبنان دوست دارد در همه عرصه های مربوط به همکاری دو جانبه از حمایت روسیه برخوردار شود. وی همچنین از روسیه و به ویژه لاوروف به خاطر کمک های این کشور در مسئله تحقیقات جاری در دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری تقدیر و تشکر کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار