انتقاد لاوروف از اتحادیه اروپا درخصوص بحران مقدونیه

وزیر امور خارجه روسیه، بر ضرورت اقدام جدی اتحادیه اروپا در قبال آشوب‌های مقدونیه تأکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛  به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید با کم اهمیت شمردن آشوب‌های اخیر در مقدونیه و بی‌ارتباط دانستن آنها با دیگر گرایش‌های نگران کننده در منطقه بالکان، واقعیات را نادیده بگیرد.

وزیر امورخارجه روسیه در پایان دیدار با ایویکا داسیچ وزیر امور خارجه صربستان که در حال حاضر ریاست دوره‌ای سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده دارد، تاکید کرد روسیه از اتحادیه اروپا می‌خواهد به گرایشهای تروریستی در منطقه بالکان بیشتر توجه کند. لاوروف خاطر نشان کرد:«بسیار مشتاق هستیم که سازمان امنیت و همکاری اروپا نقش مهم‌تر و فعال‌تری را در تامین امنیت در حوزه بالکان ایفا کند.از تحولات و حوادثی که در این اواخر در مقدونیه روی داده است، نگران هستیم. اوضاع کنونی در کوزوو نیز چندان امیدوار کننده نیست. به عقیده ما ، اظهارنظرها و سخنان اخیر مقامات آلبانی نیز که ابراز امیدواری کرده‌اند بتوانند بر پایه مفهوم « آلبانی بزرگ» یک کشور جدید پایه ریزی کنند، نگران کننده است. چرا که این مفهوم با اصول و معیارهای بنیادین سازمان امنیت و همکاری اروپا و توافق نامه‌هایی که در سال‌های گذشته برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران در منطقه بالکان منعقد شده است، به هیچ وجه سازگاری ندارد.»
 
وی افزود:« دولت روسیه اتحادیه اروپا را ترغیب می‌کند با استفاده از حضور خود در منطقه بالکان برای مقابله با گرایش‌های نگران کننده‌ای ( از جمله گرایشهای تروریستی) که در برخی بخش‌های این منطقه به ویژه مقدونیه مشاهده می‌کنیم، وارد عمل شود.» سرگئی لاوروف افزود مسکو از تمام نیروهای سیاسی مقدونیه درخواست می‌کند برای حل اختلافات خود به گفتگوی سیاسی سازنده روی آورند.
لاوروف همچنین اعلام کرد:« اتحادیه اروپا نباید ادعای بی‌خبری داشته باشد و همچنان حوادث اخیر در مقدونیه، اتفاقاتی پراکنده ، محدود و سازمان نیافته بداند. در واقع اتحادیه اروپا به خوبی می‌داند که در مقدونیه چه اتفاقاتی در حال شکل گرفتن است اما شهامت گفتن صریح و آشکار آن را ندارد.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار