ضیاء الدین دری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سریالی 180 درجه مخالف «فاطما گل» خواهم ساخت/ ارزش کارهای من برعکس این اثر ترکیه ای است

سید ضیاء الدین دری گفت: کسانی که با من آشنایی داشته باشند می‌دانند که سبک و ارزش‌های کاری من 180 درجه برعکس این سریال ترکیه‌ای است.

سید ضیاءالدین دری، کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص صحبت‌هایی در مورد حاشیه‌های کار جدیدش گفت: من همین امروز به سینما و تلویزیون نیامده‌ام و 33 سال سابقه فعالیت دارم. کسانی که با من آشنا باشند، می‌دانند که کسی که سریال‌های ارزشی "کیف انگلیسی" و "کلاه پهلوی" را ساخته است، به سمت ساختن سریالی چون "فاطما گل" نمی‌رود.

وی در ادامه افزود: در سریال "فاطما گل" هیچ توجهی به مسائل معنوی و ارزشی نشده و این سریال نمادی از تلاش جناح سکولار جامعه ترکیه در برابر دولت اسلام گرا است.

تمام هدف سازندگان «فاطما گل» عادی‎سازی روابط زن و مرد است. تمام افرادی که با من آشنایی دارند، می‌دانند من چنین سریالی نمی‌سازم. اصلا اگر من هم خدای نکرده اقدام به چنین کاری کنم، مگر مملکت قانون ندارد که جلوی من را بگیرد. اگر کسی آثار من را دیده باشد، خواهد فهمید که ارزش‌های آن‌ها کاملا ضد پیام "فاطما گل" است.

کارگردان سریال "کیف انگلیسی" اظهار داشت: متاسفانه بعضی از مطبوعات حرفی برای گفتن ندارند و یکسری از حرف‌های من را به اشتباه تیتر می‎کنند. من گفتم سریالی پر مخاطب می‌سازم و آن‌ها تیتر زدند که دری "فاطما گل" می‌سازد. مگر می‌شود‌ "فاطما گل" ایرانی ساخت؟ من سریالی 180 درجه مخالف "فاطما گل" با همان تعداد مخاطب می‎سازم.

وی افزود: باید دست فیلم سازان و نویسندگانی که در این شرایط سخت کار می‌کنند  را بوسید ، اما وقتی سریالی مثل سریال مهران مدیری و برخی دیگر از کارگردانان تولید می‌شود و از سوی تمام رسانه‌ها مورد نقد قرار می‌گیرد و آن را بدون دلایل موجه می‌کوبند انگیزه ای باقی نمی ماند ، و دلیل چنین برخوردهایی این است که آن سریال‌ها سودی برای بعضی مطبوعات نداشته است ، همانطور که در گذشته تهیه کنندگان سطح پایین ، برای دیده شدن کارهایشان به بعضی مطبوعات باج می‌دادند و اتفاقا در جلب رضایت یکسری مدیران موفق بودند.

این کارگردان عنوان کرد: وقتی 90 درصد مطبوعات علیه یک سریال بنویسند مردم به دیدن آن کم میل می‌شوند . گویی همه با هم برای نابود کردن تولیدات داخلی سینما و تلویزیون دست به دست هم داده‌‌ایم چون وقتی مطبوعات فیلم‌های نفروش را حمایت کنند ، مردم نسبت به سلیقه آن‌ها بی اعتماد می‌شوند و دیگر به سینما نمی‌روند، در حالیکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گویند از تولیدات ملی حمایت کنید و منظور ایشان علاوه بر کالا، حوزه فرهنگ هم هست.

وی ادامه داد: حتی اگر سریال های داخلی متوسط هم باشند‌ ، لحظات جذابی دارد که نباید نادیده گرفته شود ، البته باید تنوع تیپ‌های فکری جهت سریال سازی در ژانر‌های مختلف بیشتر شود و در این صورت صدا و سیما در جذب مخاطب موفق تر خواهد بود.

دری گفت: در 10 سال اخیر کارگردانان موفقی از جمله کیانوش عیاری، ابراهیم حاتمی کیا، کمال تبریزی وارد تلویزیون شدند ، اما شرایط آن‌ها را کنار زد در حالی که این کارگردانان سریال‌های بسیار زیباتر و با ارزش تر از سریال‌های ترکی می ساختند که اتفاقا در جذب مخاطب هم موفق بودند. اگر به سریال‌های ایرانی توجه بیشتری شود، می‌توانند در سطح جهانی مخاطبان بسیاری را جذب کنند.

ضیاء الدین دری در پایان خاطرنشان کرد: اگر سریال‌های ما از تک بعدی بودن در بیایند، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و من می‌توانم سریالی‌ 180 درجه برعکس "فاطما گل" بسازم اما مخاطبان بی شماری را جذب کنم.

گفتنی است؛ ضیاءالدین دری برای ساخت یک سریال جدید آماده می‌شود، برخی از رسانه‌ها اثر جدید را با یک سریال ترکیه‌ای مقایسه کردند که با واکنش این کارگردان مواجه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
جالب اینه که اسمش رو از القاب حضرت زهرا برداشتن فاطمه چون با مذهب عناد و دشمنی دارن مخصوصا حضرت زهرا ص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
واقعامسخره است طرف اول به دختره تجاوز میکنه بعد عاشق هم میشن ومرده میشه فرشته نجات هه هه هه
آخرین اخبار