اسفندیاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

لزوم ایجاد یک دادگاه بین‌المللی برای محاکمه جنایتکاران جنگی با پیگیری جنبش عدم تعهد

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با بیان این که ما باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا همه آزاداندیشان را در راستای مقابله با استکبار قرار دهیم، یادآور شد: باید یک فشار مضاعف به "انگلیس" و "آمریکا" برای احقاق حق ملت‌های منطقه وارد آوریم.

عدم وجود جریان آزاد اطلاع‌رسانی در "احمد اسفندیاری" رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره نقض حقوق بشر در کشورهای عربی از جمله "بحرین" و "عربستان سعودی" اظهار داشت: در "بحرین" اعتراضاتی وجود دارد که نه تنها به آن رسیدگی نمی‌شود بلکه با سرکوب مواجه می‌شود.

*** متأسفانه در دنیای امروز شاهد بی‌عدالتی هستیم

وی ادامه داد: متأسفانه در دنیای امروز شاهد بی‌عدالتی هستیم و مدعیان حقوق بشر به جای رسیدگی به حقوق حقه اکثریت ملت بحرین، آن‌ها را نادیده می‌گیرند و به دنبال منافع خود هستند.


*** باید یک فشار مضاعف به انگلیس و آمریکا برای احقاق حق ملت‌های منطقه وارد آوریم

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با بیان این که ما باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا همه آزاداندیشان را در راستای مقابله با استکبار قرار دهیم، یادآور شد: باید یک فشار مضاعف به "انگلیس" و "آمریکا" برای احقاق حق ملت‌های منطقه وارد آوریم.



*** رسانه‌های مستقل توان مانور ندارند

اسفندیاری ادامه داد: در "بحرین" یک رشته اتفاقاتی می‌افتد که قابل تشخیص است و در فضای رسانه‌ای، رسانه‌های بین‌المللی مستقل، توان چنان مانوری ندارند.



*** عدم وجود جریان آزاد اطلاع‌رسانی در انگلیس و آمریکا

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر گفت: عدم وجود جریان آزاد اطلاع‌رسانی مشکلی جدی است که در انگلیس و ایالات متحده آمریکا وجود دارد.



*** باید موارد جنایات حکومت بحرین استخراج شود

وی اظهار داشت: باید موارد جنایات حکومت "بحرین" استخراج شود و در مجامع بین‌المللی پیگیری گردد و باید کمک کنیم تا NGOهای مردمی این کشور  دست به دست هم دهند تا در دادگاه‌های بین‌المللی بتوانند حق ملت "بحرین" را استیفا کنند.



*** به دادگاه‌های بین‌المللی هم خیلی امیدی نیست

اسفندیاری افزود: هر چند که به دادگاه‌های بین‌المللی هم خیلی امیدی نیست و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد پیگیر دادگاه‌های بین‌المللی مستقل برای محاکمه جنایتکاران باشد.



*** لزوم ایجاد یک دادگاه بین‌المللی برای محاکمه جنایتکاران با پیگیری جنبش عدم تعهد

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با بیان این که ایجاد یک اتحاد بین‌المللی برای محاکمه جنایتکاران شدنی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران رئیس جنبشی است که 150 کشور در آن عضو هستند لذا می‌تواند پیگیر محاکمه جنایتکاران جنگی باشد. 


بازخوانی دخالت آل سعود در کشورهای منطقه

گفتنی است عربستان سعودی با همکاری برخی کشورهای مرتجع منطقه به دنبال ضربه زدن به منافع کشورهای اسلامی و محور مقاومت است. در این زمینه کوشش های مجدانه‌ای در سوریه و عراق و یمن برای ویرانی این کشورها انجام داده و صدها تن سلاح و مهمات و میلیاردها دلار پول را در اختیار تروریست ها قرار داده تا به منافع اسلام ضربه بزنند.


در این زمینه "احمد اسفندیاری" رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اقدامات اقتصادی مضر عربستان در جهت ضربه زدن به محور مقاومت است، اظهار داشت: نکته‌ مهم در مورد عربستان این است که اکنون این کشور قیمت نفت را کاهش داده تا به منافع اسلام ضربه بزند. 
 
رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر خاطرنشان کرد: در قضیه کاهش قیمت نفت، اروپا ذی‌نفع، انگلستان طراح و آمریکا فضاساز و هماهنگ کننده است.

البته این پایان کار نیست بلکه آل سعود با حمله همه جانبه به یمن روند دموکراسی در این کشور را با اختلال مواجه ساخته‌اند  و باعث وارد آمدن خسارات سنگینی به زیر ساخت‌های ملت یمن و کشتار هزاران نفر در این کشور شده‌اند.



همچنین "احمد اسفندیاری" رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر پیشتر نیز در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره تحولات "یمن" و تجاوز زمینی عربستان سعودی، اظهار داشت: عربستان با طناب پوسیده آمریکا وارد یک چاه شده که به راحتی نمی‌تواند از آن خارج شود. 
 

کشورهای عربی در اوایل انقلاب اسلامی، از صدام حمایت کردند
 
وی ادامه داد: بر اساس اخبار و گزارش‌ها پاکستان از تحولات یمن عقب کشیده و مشابه این هم در دوران دفاع مقدس دیده شد که کشورهای عربی در اوایل انقلاب اسلامی، از "صدام" حمایت و او را اجیر و تقویت کردند و سرنوشت "صدام" را نیز مشاهده کردیم. 
 

جنایات آل‌‌سعود در یمن و بحرین

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر یادآور شد: ۴ سال انقلاب مردمی یمن و تحولات امروز، هیچ نتیجه‌ای جز کشتار برای سعودی‌ها نداشته و برای یمن فرصت انتقام تاریخی از سعودی‌ها را فراهم کرده است. 
 

ادعای مضحک عربستان سعودی
 
اسفندیاری با اشاره به ادعای مضحک عربستان سعودی مبنی بر اینکه حوثی‌ها یمن را اشغال کرده‌اند، گفت: سعودی‌ها اموال عربستان را حیف و میل می‌کنند و تجاوز سعودی به یمن آغاز سرنگونی آل‌سعود است. 
 

با انهدام تأسیسات زیربنایی عربستان، بازارهای انرژی جهان با بحران روبرو می‌شود

وی اظهار داشت: با انهدام تأسیسات زیربنایی عربستان، بازارهای انرژی جهان با بحران روبرو می‌شود و آل‌سعود ضربه خواهد خورد و به نوعی حربه‌ای که آمریکا علیه ایران برای کاهش قیمت نفت به‌کار برده، به خود عربستان باز می‌گردد. 
 

در صورت حمله زمینی عربستان، "انصارالله" یمن بیکار نمی‌نشیند

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت حمله زمینی عربستان سعودی، "انصارالله" یمن قادر به پاسخ به جنایات آل‌سعود است، خاطر نشان کرد: انصارالله اعلام کرده که جواب آل‌سعود را در داخل خاک عربستان می‌دهیم و اگر عربستان وارد جنگ زمینی شود و حملات زمینی انجام دهد، انصارالله بیکار نمی‌نشیند. 


گفت و گو از محمد زرچینی
 
انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار