كفراشی در نشست خبری:

آغار ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد برای اولین بار / احتمال استفاده از رابطه به صفر می رسد

مشاور وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان آغاز ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد سراسر کشور برای نخستین بار اظهار داشت: مدارس شاهد از این پس در سراسر کشور به سیستم ثبت نام الکترونیکی از طریق سامانه saja.saja.medu.ir منتقل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، محمد حسین کفراشی مشاور وزیر و مدیر کل امور شاهد و ایثارگران مدارس کشور در نشست خبري مدارس شاهد كه صبح امروز (يكشنبه) در ساختمان شهيد بهشتي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به آغاز ثبت نام الكترونيكی مدارس شاهد اظهار داشت: در چند سال اخیر  مدارس شاهد از 950 مدرسه به 1365 مدرسه افزایش پیدا کرده که در واقع هم جامعه این مدارس کم شده و هم بسیاری از ظرفیت های خالی این مدارس در اختیار افراد غیر مرتبط قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: ثبت نام این مدارس تا کنون به صورت سنتی انجام می‌شد اما امسال تصمیم گرفته‌ایم به صورت الکترونیکی ثبت نام در پایه ابتدایی،‌هفتم و اول متوسطه دوم با هدف پوشش حداکثری خانواده شهدا ، ایثارگران، جانبازان و آزادگان صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه بهترین راه جلوگیری رابطه و رانت در ثبت نام استفاده پوشه ثبت نام الکترونیکی است ادامه داد: در این شیوه ثبت نام در کوتاهترین زمان بدون دخالت افراد به صورت کاملا اتوماتیک و با کمترین درگیری مدیران مدارس و با سهولت برای جانبازان ممکن گشته است و با روش الکترونیک فرصت ایجاد کلاس‌های پیش‌نیاز نیز برای دانش‌آموزان شناسایی شده افزایش می‌یابدلذا بهترین راه برای تحت پوشش قرار گرفتن خانواده‌های هدف استفاده از شیوه الکترونیکی می‌باشد.

وی افزود: ما به دنبال ارتقاء تحصیلی دانش‌آموزان مستعد خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستیم،لذا در تلاشیم منزلت این خانواده‌ها را در امر ثبت نام رعایت نماییم. 

آغاز ثبت نام الکترونیکی پایه اول دبستان از یکم مرداد ماه

وی ادامه داد: ثبت نام الکترونیکی مدارس شاهد پایه اول از یکم تا 15 خرداد ادامه دارد و پس از ثبت نام اولیه در سراسر کشور نتایج بررسی و دو هفته بعد از طریق سیستم اعلام و با توجه به امتیاز بندی انجام شده در ابتدای تیرماه انجام خواهد شد. 

وی ضمن بیان اینکه ثبت نام الکترونیکی پایه هفتم از یکم تیر تا 15 تیر صورت می‌گیرد تصریح کرد: نحوه  ثبت نام در همه پایه‌ها از طریق سامانه saja.medu.ir انجام خواهد شد و 38 مدیریت در این سامانه فراهم شده که بخشی از آن از امروز بهره‌برداری و بقیه تا مهرماه قابل دسترسی خواهند بود. 

وی با توضیح این نکته که روند ثبت نام به این سامانه از طریق وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه دانش‌آموز است اظهار داشت: این سیستم به برنامه دانا و آموز در آموزش و پرورش مرتبط است و اطلاعات علمی دانش‌آموزان نیز مورد تایید قرار می‌گیرد سپس با تایید گواهی سهمیه جانبازی، شهدا، ایثارگران و آزادگان، سیستم نسبت به امتیاز دهی و ارسال کد رهگیری فرد اقدام می‌کنند ضمنا خانواده‌ها دو هفته بعد با ورود به سامانه از نحوه ثبت نام اطلاع می‌یابند.

وی در پایان یادآور شد: این شیوه ثبت نام در سه استان فارس، زنجان و خراسان جنوبی به صورت پایلوت انجام شده است و تاکید می‌کنم اعمال نفوذ افراد خاص و استفاده رابطه بازی در امر ثبت نام به حداقل می‌رساند.

وی در پایان توضیح داد: دستورالعمل ثبت نام از 94/2/26به استانها ابلاغ شده و بنیاد شهید موظف است بخشی از کمک‌هزینه فعالیت‌های فوق‌برنامه را برای خانواده‌های ایثارگر پرداخت و بخش دیگر نیز به صورت سرانه داده شود به گونه‌ای که هزینه کلاسهای فوق برنامه این مدارس برای مقطع ابتدایی از 300 هزار تا 480 هزار تومان در پایه اول متوسطه از 150 تا 550 هزار تومان و متوسطه دوم نیز از 430 تا 700 هزار تومان خواهد بود که بنیاد شهید برای جانبازان بین 50 تا 70 درصد 50 درصد، برای جانبازان زیر 50 درصد 40 درصد و برای جانبازان زیر 25 درصد 20 درصد کمک هزینه کلاس‌های فوق برنامه مدارس شاهد را پرداخت خواهد نمود.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۹ تير ۱۳۹۶
شرایط ثبت نام برای متقاضیان غیرشاهدوجانبازوایثارگر ،لطفا دراین خصوص راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه بازیار
۰۸:۲۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
سلام وارد سامانه ثبت نام برای کلاس اول میشم چرا فرم ثبت نام نیست؟اصلا صفحه ای به عنوان فرم ثبت نام نمیات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
اصلا خبر نداشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
اصلا خبرنداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی شیخ پور
۲۳:۲۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
سلام جانباز ده درصد هستم که زمان ثبت نام بدلیل فعال نبودن تیک جانبازان زیر 25درصد فکر کردم خود سامانه با توجه به شماره ملی امتیاز مربوطه را اعمال می کند ولی با مراجعه حضوری گفتند بایستی اطاعات داده شده را ویرایش کنی اما سامانه باز نمی شود تا بتوانم قسمت امتیاز مربوطه را اصلاح کنم خواهش می کنم در این خصوص کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
شفق ايماني
۱۹:۳۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
كلاس اول دبستان شاهد ساري اينترنتي
آخرین اخبار