آخوندی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

ایران و عراق از طریق راه‌آهن متصل می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی از ساخت راه‌آهن و اتصال ایران به کشور عراق خبر داد و گفت: ایران سعی دارد با ساخت یک پل بر روی اروندرود همکاری‌های خود را کشور عراق افزایش دهد.

تلفنی** اتصال ایران به کشور عراق از طریق راه‌آهنعباس آخوندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه با کشور عراق در جهت اجرای پل بر روی اروندرود توافق کرده‌ایم گفت: با کشور عراق توافق کرده‌ایم یک پل برای روان کردن حمل‌ونقل ریلی بر روی اروندرود ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: کشور عراق مدنظرش آن است که بتواند با کشتی از زیر پل عبور کند، بنابراین اگر ارتفاع پل زیاد باشد شیب آن برای بخش حمل‌ونقل ریلی مشکل ایجاد می‌کند و باید یکی از دهنه‌های پل بر  روی پایه قرار گیرد و به صورت چرخشی باشد تا کشتی بتواند از این مسیر عبور کند.

وی در ادامه اظهار داشت: کشور عراق برای ایجاد این پل از مهندسان و طراحان ایرانی کمک گرفته و به زودی کار ساخت این پل آغاز می‌شود.

آخوندی با اشاره به اینکه با ایجاد این پل می‌توانیم راه‌آهن ایران را به کشور عراق متصل کنیم گفت: این یک اتفاق بسیار مهم هم از جهت حمل مسافر به صورت زائر و هم از جهت حمل بار به کشور عراق است.

وی در ادامه تصریح کرد: با ایجاد این پل در بخش حمل‌ونقل ریلی می‌توانیم به کشور سوریه متصل شویم و کشور عراق نیز می‌تواند از طریق ایران به آسیای شرقی متصل شود.

* افزایش 56 درصدی میزان ترانزیت در بخش حمل‌ونقل ریلی

در ادامه وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: میزان ترانزیت ما در بخش حمل و نقل ریلی در سال 92، کمتر از 500 هزار تن بود و ما توانستیم در سال 93 میزان ترانزیت خود را 56 درصد افزایش دهیم و به 75 هزار تن برسانیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ما امسال سعی داریم میزان ترانزیت خود را در بخش ریلی 80 درصد افزایش دهیم و روند رشد خود را تسریع کنیم.

آخوندی با اشاره به اینکه هدف از احداث راه‌آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان افزایش میزان ترانزیت به 20 میلیون تن است گفت: سعی داریم با برگزاری اجلاس اکو در ایران و سایر اجلاس‌های دیگر در روان شدن حجم ترانزیت بکوشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به کشور ترکمنستان مقرر شد که میزان ترانزیت خود را ظرف سه سال آینده به 10 میلیون تن برسانیم و این موضوع نیازمند یک محیط بین‌المللی بسیار خوب و افزایش سطح همکاری‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد یک محیط بین‌المللی در بخش ریلی می‌توانیم میزان تعرفه‌ها را کاهش دهیم و به یک ثبات در بخش حمل‌ونقل برسیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار