پرس تی وی خبر داد:

تجدید محدودیت‌های نفتی و مالی یک‌طرفه کاخ سفید علیه ایران

علی‌رغم توافق‌نامه کنگره در سال 2013، کاخ سفید از تجدید محدودیت‌های یک‌طرفه خود علیه ایران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پرس تی وی، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، محدودیت‌های نفتی و مالی یک‌طرفه خود را علیه ایران تجدید کرد. باراک اوباما در فرمانی که از دفتر ریاست جمهوری صادر شد، اعلام کرد علت تجدید محدودیت‌ها این است که «شرایط اقتصاد جهانی به افزایش تولید نفت و ظرفیت ذخیره نفت در کشورهای خاصی منجر شده است.» 

عربستان سعودی، متحد اصلی آمریکا در خاورمیانه، تولید نفت خود را به شدت افزایش داده و در سقوط قیمت نفت خام در منطقه نقش برجسته‌ای ایفا کرده است.  اوباما در بیانیه خود اعلام کرد: «همه بدانند ... عرضه نفت و محصولات نفتی از کشورهای دیگری غیر از ایران به اندازه‌ای است که نیاز به خرید نفت از ایران را کاهش می‌دهد.»

اوباما در این بیانیه همچنین به ممنوعیت تعامل با ایران اشاره کرد. طبق این اقدام، شرکت‌های خارجی در صورت تعامل با مؤسسه‌های مالی ایران از نظام مالی آمریکا حذف شده و با تحریم مواجه خواهند شد. با این حال، طبق توافق‌نامه کنگره در نوامبر 2013 (آبان 93)، ایران به فروش روزانه 1 میلیون بشکه نفت خام مجاز است. محدودیت‌های یک‌طرفه آمریکا در حالی افزایش می‌یابد که طبق این توافق‌نامه تجدید محدودیت علیه ایران غیرمجاز است.   علی‌رغم این امر، واشینگتن مدعی شده است این توافق‌نامه به تجدید محدودیت‌ها هیچ اشاره‌ای نکرده است.

آمریکا و 5 کشور دیگر برای توافق نهایی با ایران تا پایان ژوئن (اواسط تیر)، مذاکره می‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، تحریم ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار