فردا آغاز مي‌شود؛

همايش‌هاي «متخصصان حفظ قرآن‌كريم» از استان مرکزی

سازمان دارالقرآن‌الكريم برگزاي 16 همايش باحضور حافظان كل قرآن داراي مدارك تخصصي را به‌منظور تحقق 2 هدف عمده، پیش از شروع ماه مبارك رمضان در دستور كار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛اهداف سازمان دارالقران از برگزاری این همایش ها شامل رايزني با متخصصان حفظ قرآن براي برگزاري جلسات حفظ قرآن به صورت مردمي و خودگردان و همچنين تشويق و ترغيب دارندگان مدارك درجه 2 و 3 براي اخذ مدرك درجه يك، از طرح اعطاي مدرك تخصصي به حافظان قرآن‌كريم است.

اين طرح قانون مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي است كه اجراي آن به سازمان دارالقرآن‌الكريم واگذار شده است.

بنا بر اين گزارش، نخستين همايش از سلسله همايش‌هاي متخصصان حفظ قرآن‌كريم با حضور 53 حافظ كل در استان مركزي برگزار مي‌شود؛ که 11 نفر آن از حافظان استان لرستان هستند.

برنامه‌ريزان اين همايش در استان مركزي با شناسايي ساير حافظان كل استان و دعوت از آنها براي شركت در اين همايش، تعداد حافظان كل حاضر در اين گردهمايي را به 120 نفر رسانده‌اند.
هدف از دعوت حافظان فاقد مدارک تخصصی به این همایش بهره مندی آنها از مباحث آموزشی و تشويق اين افراد براي شركت در آزمون ارزيابي حافظان قرآن‌كريم و پیوستن به جمع متخصصان حفظ قرآن‌كريم است.

اين همايش از ساعت 9 صبح فردا، سه‌شنبه 5 خرداد ماه 1394 در سالن همايش‌هاي اداره كل تبليغات اسلامي استان مركزي برگزار مي‌شود.

آداب تلاوت قرآن و لزوم تزكيه و تهذيب براي حافظان و ايجاد انگيزه براي آشنايي با ترجمه و مفردات قرآن‌كريم از جمله سخنراني‌هايي است كه در اين همايش پيش‌بيني شده كه توسط اساتيد مدعو ارائه خواهد شد.

استاد «محمدمهدي بحرالعلوم» حافظ كل دارنده مدرك درجه يك و عنوان «استاد حفظ» قرآن‌كريم از طرح اعطاي مدرك به حافظان قرآن‌كريم در اين همايش به ايراد سخنراني خواهد پرداخت.

حجت‌الاسلام قربانپور مديركل تبليغات اسلامي استان مركزي ديگر سخنران اين همايش است.

پایان پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار