آیت الله علوی گرگانی:

بعضی از کارهایمان قلب امام زمان (عج) را به درد می آورد

آیت الله علوی گرگانی گفت:متاسفانه امروز بعضی از کارها ازاهل علم به وقوع می پیودند که مایه شرم ساری و خفت است و این حرکات زیبنده آنها نیست و قطعا این کارهای ناپسند قلب امام زمان(عج) را به درد می آورد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه ولیعصر اسفراین،  به جایگاه علم و عالم در اسلام اشاره کردند و گفتند: عالمان دین کسانی اند که توانسته اند جوانی و تمام عمر خود را برای تعلیم و تعلم استفاده ببرند.

 آیت الله علوی گرگانی بیان داشت:عالم دین کسی است که شرایط علم را برای خود به وجود بیاورد و از جمله این شرایط تقوا، پاکی روح و طهارت نفس است؛ اگر انسان از پاکی و طهارت روح برخوردار نباشد نمی تواند علوم آل محمد(ص) را به خوبی فرا گیرد.

ایشان اظهار داشت: تقوا یکی از مسائل مهم در دین و برای طلبه و عالم تقوا و دوری از گناه و معصیت ضرورتی اجتناب ناپذیر است. روح و جسم طلبه باید با تقوا آمیخته باشد تا بتواند در جامعه موثر واقع شود و قطعا هر سخن که از دل برخیزد بر قلوب مردم نیز تاثیر گذار است.

آیت الله علوی گرگانی خاطر نشان ساخت: امانت داری صدق گفتار رفتار و کردار و معرفت شناسی از دیگر خصوصیت عالمان دین است، اگر طلبه این خوصیات را در خود تجلی دهد هم دنیای آرامی خواهد داشت و هم آخرت خوبی را به ارمغان خواهد آورد.

آیت الله علوی گرگانی گفت: متاسفانه امروز بعضی از کارها از  اهل علم به وقوع می پیودند که زیبنده آنها نیست و قطعا این کارهای ناپسند قلب امام زمان(عج) را به درد می آورد.
ایشان افزدوند: از اصالت های مهم روحانیت تبلیغ و دفاع از آموزه های دین است، تبلیغ، سختی های زیادی دارد، فحش و ناسزار نیز دارد؛ اما این ناسزا شنیدن نباید مانع از تبلیغ آموزه های دینی شود.

وی ابراز داشت: پیامبر(ص) برای تبلیغ خود 23سال همه نوع رنج را تحمل کردند سنگ به دندان و سر او زدند، سر او را در این راه و مسیر شکستند، ناسزا شنیدند؛ اما هرگز کوتاه نیامدندا و بعد از 23سال سختی اسلام را جاوادنه کرده و مسیر حق و حقیقت را باز نمودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.