روزنامه "البیان" تحلیل کرد؛

تنها مخالف عاری‌شدن خاورميانه از سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی است

به نوشته روزنامه "البیان" تنها رژیم صهیونیستی با عاری شدن جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه از سلاح هسته‌ای مخالفت می‌کند و آمریکا نیز از این رژیم در این زمینه حمایت می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "یحیی الجمل،" مقاله نویس روزنامه "البیان" امارات در مقاله ای که با عنوان «اعراب و اسرائیل» در پایگاه اینترنتی این روزنامه منتشر کرده است نوشت: همه مردم جهان با استفاده از انرژی هسته ای به عنوان سلاحی که منجر به کشتار جمعی شود، مخالفند. تلخی استفاده از سلاح هسته ای در شهر هیروشیما هنوز هم از یادها و خاطره ها نرفته است.

همچنین همه ملت‌ها در جهان تلاش می‌کنند از انرژی هسته ای برای اهداف مسالمت آمیز استفاده کنند اما تنها رژیم صهیونیستی است که موضعی بر خلاف همه جهان اتخاذ می‌کند و در زمینه عاری‌شدن کره زمین از سلاح هسته‌ای موضع دیگری می‌گیرد.

اخیرا مصر تلاش کرد گروهی متشکل از کشورهای عربی ایجاد کند تا در زمینه عاری شدن منطقه خاورمیانه از سلاح هسته‌ای تلاش کنند اما اسرائیل با این اقدام مصر مخالفت کرد و آمریکا به درخواست‌های اسرائیل در این زمینه پاسخ مثبت داد و مانع از ایجاد چنین گروهی شد.

به همین علت است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با گستاخی هر چه تمام تر با باراک اوباما و جان کری تماس می گیرد و به آنها موفقیتشان را در ممانعت از ایجاد چنین گروه عربی تشکر می‌کند.

البته رژیم صهیونیستی می تواند به منافع خود فکر کند و طبیعی است که باید منافع خود را در نظر بگیرد اما  آنچه مایه تاسف است این است که ما به عنوان کشورهای عربی نمی دانیم چه تدابیری اتخاذ نماییم تا منافع خود را در نظر بگیریم  یا اینکه حداقل در منطقه منافع کشورهای عربی نیز لحاظ شود.
حال می پرسیم آیا عرب زبان‌هایی که خارج از کشورهای عربی و در کشورهای اروپایی و آمریکایی زندگی می‌کنند، توانسته‌اند به مقدار کمی هم شده از حقوق کشورهای عربی در میان کسانی که با آنها زندگی می کنند، دفاع کنند یا اینکه به آنها بفهمانند که اسرائیل رژیمی نژادپرست و طغیانگر است.

آیا این اشخاص توانستند این مطالب را به افکار عمومی بفهمانند زیرا افکار عمومی در تصمیم گیریهای مسئولان این کشورها تاثیر زیادی دارد.

آیا دفترهای اتحادیه عرب در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی جریانهای رسمی و مردمی را مخاطب قرار داده و طغیانگری‌های اسرائیل و نژادپرستی‌های این رژیم را برای آنها شرح داده اند و توضیح دادندکه اسرائیل چه جنایتهایی به حق شهروندان فلسطینی مرتکب می شود و هم اکنون نیز مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و حتی مقدسات مسیحیان در معرض انواع تجاوزهای این رژیم است؟

باید بدانیم که هم اکنون درگیریهای رژیم صهیونیستی به  مرزهای فلسطین اشغالی خلاصه نمی شود و چالش کنونی اسرائیل باقی ماندن این رژیم است. رژیم صهیونیستی می‌خواهد نفوذ خود را از دریای مدیترانه تا رود اردن گسترش دهد اما ما نه هوشیار هستیم و نه اقدامی در این زمینه می‌کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار