ساری ؛

وجود سه هزار طرح نیمه تمام عمرانی در مازندران

استاندار مازندران گفت سه هزار طرح نیمه تمام عمرانی در مازندران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، ربیع فلاح عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور در استانداری مازندران برگزار شد افزود تکمیل و انتقال آب رودخانه چالوس به سردآبرود و تکمیل طرح های آبرسانی به شهرهای گروه الف و شهرهای بزرگ استان از طرح های عمرانی مهم به شمار می روند .

استاندار مازندران زهکشی اراضی شالیزاری را از دغدغه های مسوولان این استان برشمرد و افزود : با بهره برداری سدهای نیمه تمام استان و انجام زهکشی میزان تولید برنج افزایش چشمگیری خواهد یافت .

استاندار مازندران از پرداخت 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان در دو سال اخیر خبر داد .

وی گفت : این میزان تسهیلات به منظور کمک به رفع مشکل نقدینگی و گردش مالی واحدهای صنعتی و تولیدی پرداخت شد.

وی از فراهم نبودن زیر ساخت های لازم گردشگری به عنوان مشکل اساسی در جذب گردشگر نام برد و ادامه داد : تعداد تخت های موجود مراکز اقامتی جوابگوی خیل عظیم مسافران به این استان نیست و آنان اسکان در چادرهای مسافرتی را برمی گزنند .

فلاح استان مازندران را در پرورش و صید ماهی بی نظیر توصیف کرد و گفت : با سرمایه گذاری بخش خصوصی و شرکت ها، هشت هزار تن انواع ماهی دراستان تولید می شود .

وی افزود : با وجود تمامی تلاش ها ، مشکلات و مسائل همچنان باقی است و نیاز به تلاش مضاعف برای رفع آنها است .

نماینده ولی فقیه در مازندران هم در این جلسه گفت : مازندران از ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی ، گردشگری و صنعت برخوردار است که هنوز از آنها استفاده نشده است .

آیت الله طبرسی افزود : در صورت استفاده از این ظرفیت ها نباید مازندران آمار بالای بیکاری تحصیل کردگان رشته های مرتبط با کشاورزی را داشته باشد.

وی تاکید کرد : بستر و ظرفیت های موجود در سه بخش کشاورزی ، صنعت و گردشگری می تواند جوابگوی اشتغال مردم مازندران باشد .

امام جمعه ساری گفت : بسیاری از استان های کشور با وجود برخوردار نبودن از این ظرفیت ها توانسته اند به رشد خوبی در زمینه اقتصادی واشتغال برسند ولی مازندران با دارا بودن تمامی این ظرفیت های عقب مانده است

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطر نشان کرد رییس جمهوری با وجود اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در استان مازندران ؛ بیشترین رای را بدست آورد ولی هنوز به استان مازندران سفر نکرده است.



انتهای پیام/ ا
برچسب ها: طرح ، عمران ، مازندران ، شالیزار ، رفع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.