اردبیل؛

اصلی ترین و مهم ترین معضل و مشکل در کشور بیکاری است

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکل و معضل کنونی کشور مشکل بیکاری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مصطفی افضلی‌فرد در جمع کارکنان کارخانه سبلان پارچه اردبیل با اشاره به مشکلات اشتغال در کشور و استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکل و معضل کنونی کشور مشکل بیکاری و نبود فرصت‌های اشتغال برای افراد جویای کار بوده به طوری که تنها در استان اردبیل 60 هزار جویای کار بوده که نمی‌توان از طریق جذب در دستگاه‌ها و ادارات دولتی این مشکل را برطرف کرد.

وی گفت: بخش دولتی ظرفیت جذب و بکارگیری این تعداد بیکار را نداشته و تنها می‌تواند از هزار نفر نیرو استفاده کند که باید برای رفع این مشکل از ظرفیت بخش خصوصی و واحدهای تولیدی بزرگ همچون سبلان پارچه اردبیل که توان اشتغالزایی بالایی دارد استفاده کرده و با حمایت از این مجتمع‌ها زمینه رفع این مشکلات را فراهم آورد.

کارخانه سبلان پارچه اردبیل به استان دیگری منتقل نمی‌شود‌

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی حرف‌ها در مورد انتقال سبلان پارچه اردبیل به استان دیگر شایعه بوده و این واحد تولیدی عظیم در اردبیل به استانی دیگر منتقل نمی‌شود.

افضلی فرد افزود: این مجتمع بزرگ تولیدی ظرفیت ایجاد اشتغال برای 4 هزار و 500 نفر را دارد در حالی که در حال حاضر تنها 670 نفر در این واحد تولیدی مشغول فعالیت هستند که باید تلاش و جدیت مسئولان امر بر حمایت از این واحد تولیدی در راستای استفاده حداکثری از توان آن باشد.

وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای رفع موانع و مشکلات مجتمع تولیدی سبلان پارچه اردبیل تصریح کرد: در این زمینه رایزنی‌های لازم با مسئولان بانک تجارت انجام شده تا در مورد رفع این مشکلات و راه‌اندازی بخش‌های مختلف این کارخانه اقدامات لازم به کار گرفته شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.