ماجرای واکسنی که قرار بود ممد حیات باشد اما مخرب ذات شد؛

زمانی‌ که تزریق ناصحیح یک واکسن باعث بروز مشکلات عدیده می‌شود + فیلم

زمانی که خانواده امیر محمد یک ساله برای تزریق واکسن دوره‌ای فرزند خود به یکی از درمانگاه های شهر قائم شهر مراجعه می کنند با مشکل مواجه می‌شوند که بعد از گذشت 5 ماه همچنان با آن در گیر هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ زمانی که خانواده امیر محمد یک ساله برای تزریق واکسن دوره‌ای فرزند خود به یکی از درمانگاه های شهر قائم شهر مراجعه می کنند با مشکل مواجه می‌شوند که بعد از گذشت 5 ماه همچنان با آن در گیر هستند. 

به گفته پدر امیر محمد بعد از انجام آزمایشات اولیه متوجه شدند سه سرنگ به استخوان بچه برخورد کرده و از طرفی آلوده بودن واکسن به بیماری سل باعث به وجود آمدن مشکلات برای این خانواده شده است. 

این سهل انگاری باعث شده تا امیر محمد چهار بار مورد عمل جراحی قرار بگیرد. اما این همه ماجرا نیست در حال حاضر این خانواده برای تامین داروهای فرزند خود دچار مشکل هستند. 

ما برای پیگیری این ماجرا به محل درمانگاه مراجعه کردیم که متاسفانه با درب بسته این مرکز درمانی مواجه شدیم. 

البته بعد از تماسی که با دکتر گوران مسئول درمانگاه قائم شهر روستای چمازکتی داشتیم ماجرا را اینگونه برای ما تشریح کردند: 

شخصی که تزریق را انجام داده بود از نظر پزشکی دارای صلاحیت لازم بود. 

وی در ادامه گفت: ما این واکنش را برای چندین نفر دیگر مورد استفاده قرار دادیم که هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نشده است. 

مسئول درمانگاه در ادامه تصریح کرد: مشکل اصلی تجویز ناصحیح دارو از سوی پزشکان معالج امیر محمد بود که باعث تشدید بیماری وی شده است. 

البته بعد از گفتگویی که با مسئول درمانگاه داشتیم به سراغ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران رفتیم که اظهار بی اطلاعی کرد.و از این موضوع در نوع خودش برای ما جالب بود. 
در حالیکه به گفته پدر امیر محمد بارها با وجود مراجعه به مسئولان مربوطه بهداشتی استان اما هیچ جوابی از آنها دریافت نکردند. 


حال موضوعی که بیشتر از هرچیز مورد توجه است این است که در بین این کش و مکش‌ها و پاس کاری‌ها، این امیر محمد است که بیشترین آسیب را دیده است. 

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار