شهرکرد؛

الگوسازی جهادی برای تحقق اقتصاد متکی بر تولید ملی و تولید متکی بر دانش

الگوسازی جهادی برای تحقق اقتصاد متکی بر تولید ملی و تولید متکی بر علم و دانش ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛  رئیس جهاد دانشگاهی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: حرکت جهاد دانشگاهی در راستای تحقق توسعه فرهنگی، پژوهشی و فن آوری به عنوان اساس و زیربنای پیشرفت کشور است.

حمیدرضا طیبی با بیان اهمیت اقتصاد متکی بر تولید ملی و تولید متکی بر علم و دانش، بر ضرورت الگوسازی جهادی برای تحقق این مهم تأکید کرد و با اشاره به فعالیت 25 پژوهشکده و سه پژوهشگاه جهاددانشگاهی در سطح کشور، گفت: جهاد دانشگاهی علاوه بر آموزشهای بلند مدت در مراکز آموزش عالی، سالانه 15 هزار آموزش کوتاه مدت هم برگزار میکند.

وی افزود: این مرکز در زمینه پزشکی به ویژه درمان ناباروری، تولید برخی داروهای نوترکیب در درمان سرطان فعالیت مؤثری دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور، فعالیتهای گسترده جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی از جمله کشاورزی را یادآور شد و گفت: این مرکز در بخش کشت بافت به عنوان روشی نوین برای تولید محصول سالم فعالیت عمده ای دارد.

طیبی با بیان اینکه مسئولان جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری علاقمند به ایجاد کلینیک ناباروری در استان هستند، افزود: راه‌اندازی این مرکز نیاز به همکاری سه جانبه پژوهشگاه رویان، جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد دارد.

وی همچنین تولید آبزیان، تولید بادام و کشت گیاهان دارویی را از مزیت های استان چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: جهاد دانشگاهی می تواند با انجام فعالیت های پژوهشی در این زمینه، به توسعه اقتصاد استان و کشور کمک کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.