40 سال از زندگی کارگردان «خنده بازار»

شهاب عباسی کارگردان «خنده بازار» مرز 40 سالگی را رد کرد.

40 سال از زندگی کارگردان «خنده بازار»به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، "شهاب عباسی" کارگردانی که بعد از مجموعه «خنده بازار» به شهرت زیادی رسید در روز 27 آذر 1352 در محله‌ای نزدیک به سه راه امین شهر تبریز در خانواده ی 5 نفره متولد شد.

وی فرزند دوم خانواده دارای یک خواهر و برادر است. 

پدرش از قهرمانان سابق بوکس آسیا بوده است عباسی از آن دسته هنرمندانی است که در اکثر شاخه های هنری دستی داشته و همه آنها را تجربه کرده است. از نقاشی و طراحی، گویندگی، بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و حتی خوانندگی، او پیش از قبولی در دانشگاه در رشته ی نقاشی در رادیو تبریز فعالیت داشته است در دانشکده هنر با «سیدجواد رضویان» و «مهران غفوریان» و «حسین رفیعی» (یک دوره بالاتر) هم دوره بود. بعد از اتمام دوران دانشگاه کم کم از نقاشی فاصله گرفته و به واسطه «علی سلیمانی» با آقای «کاردان» آشنا شده و با انجام تست توانسته نظر مساعد وی را جلب و در برخی از کارهای وی حضور پیدا کند. 

در اواخر سال 1389 او با تماس از «هومن حاجی عبداللهی»، و معرفی شدن به «فرید شبخیز» تصمیم به ساخت مجموعه‌ای به نام «خنده بازار» گرفت. 

بعد از دوران درخشش مجموعه‌های ترکیبی از جنس نوروز 72 و «ساعت خوش» کمتر مجموعه ترکیبی طنز در سالهای بعد مورد توجه مخاطبان تلویزیون قرار گرفت. 

به همین دلیل شهاب عباسی برای فعالیت دوباره در زمینه آیتم سازی با ترس مواجه شد اما سرانجام از ابتدای سال 90 مجموعه «خنده بازار» با حضور عده‌ای از هنرمندان با سابقه و جوان مستعد کارش را در شبکه 3 آغاز کرد و به دلیل نوآوری‌ها، خلاقیت‌ها و جسارت هایی که در مجموعه اعمال شهر خیلی سریع توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند و جزو برنامه های پرمخاطب تلویزیونی شد. 

او در بین کارگردانان طنز، کارهای «رضا عطاران»، «مجید صالحی» و «سعید آقاخانی» را بیشتر می پسندد و در بین بازیگران به بازی «اکبر عبدی» و «پرویز پرستویی»علاقه دارد. 

 از دیگر شاخه های هنری که در آن مهارت بسیاری دارد آشپزی است و به کوفته تبریزی و دلمه علاقه ی خاصی دارد. اوقات فراغت را با هادی کاظمی ایکس باکس بازی می کند. در رانندگی به شدت قانونمدار است و حوصله ترافیک را ندارد همچنین طرفدار دو آتیشه تیم تراکتورسازی تبریز است. 

و اما فعالیت های او در سینما و تلویزیون: 

سینما 

۱۳۸۸     شرط اول (بازیگر، نویسنده) مسعود اطیابی   
   
فیلم ویدیویی، تلویزیونی 

۱۳۸۵     تعطیلات پردردسر (کارگردان) 
۱۳۸۷     ماه عسل (کارگردان، نویسنده)  
۱۳۸۷     خواب فروش (کارگردان، بازیگر)      
۱۳۸۸     دامادی به نام صفر (بازیگر، نویسنده) به کارگردانی فرشاد ارج 
۱۳۸۸     هملت به جبهه می‌رود(بازیگر) به کارگردانی مسعود تکاور 
۱۳۸۸     آتش بس در بیمارستان(بازیگر)  به کارگردانی اصغر نصیری 
۱۳۸۹     ارث شیرین (کارگردان، بازیگر)     
۱۳۸۹     مشکلات یک مرد محترم(کارگردان، بازیگر)
  
سریال و مجموعه‌های تلویزیونی 

۱۳۷۵     صد سال به این سالها(بازیگر)به کارگردانی بیژن صمصامی
 ۱۳۸۵     هیوا           
۱۳۸۷     ایستی سویوخ      
۱۳۸۸     دارا و ندار (بازیگر) به کارگردانی مسعود ده نمکی      
۱۳۸۹     شکرپنیر (کارگردان، نویسنده، بازیگر)      
1390تا1392      خنده بازار (کارگردان هنری، نویسنده، بازیگر)   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.