رئیس بخش حوزوی نمایشگاه قرآن:

80 غرفه حوزوی و 6 دفتر مراجع تقلید در نمایشگاه قرآن برپا می‌شود

حجت الاسلام سید حسن طیب حسینی،گفت : "امسال 80 غرفه در بخش حوزوی با رویکردهای نو در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برپا خواهد شد."

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام سید حسن طیب حسینی،گفت : امسال 80 غرفه در بخش حوزوی با رویکردهای نو در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برپا خواهد شد.

او با اشاره به حضور مرکز مدیریت حوزه های علمیه در نمایشگاه  بین‌المللی قرآن اظهار کرد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه بنا بر درخواست هر ساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طراحی، راه‌اندازی و مدیریت بخش حوزوی نمایشگاه قرآن همکاری می‌کند.

 رئیس بخش حوزی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم  افزود: بخش خانه کتاب باغ موزه دفاع مقدس، مختص نمایش ارزنده‌ترین آثار فاخری است که پس از فراخوان و استقبال خوب مراکز و موسسات حوزوی، در ارزیابی مرکز پذیرفته شده‌اند.

 مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه گفت: به همت و تلاش شورای روابط عمومی‌های مراکز حوزوی، در این دوره از نمایشگاه  شاهد حضور کیفی و تنوع بیش از پیش آثار این مراکز خواهیم بود، تا کنون حضور 80 غرفه حوزوی فعال در نمایشگاه امسال پیش بینی شده است.

طیب حسینی ، نمایشگاه قرآن  را فرصت مغتنم و افتخاری برای نظام توصیف کرد و گفت : در سالهای اخیر حوزه های علمیه به خوبی از این ره آورد بزرگ قرآنی که دارای امتیازات فراوانی است، بهره برده‌اند. 

او « تبلیغ»، «آموزش» و « پژوهش» را رویکرد اصلی بخش حوزوی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن دانست و گفت: محصولات این بخش در سه محور کیفی و موضوع بندی شده ارائه خواهند شد.

او با اشاره به تنوع بیشتر غرفه های مراکز حوزوی در این دوره از نمایشگاه اظهار داشت: سعی شده نسبت به دوره‌های گذشته به کمیت آثار و فعالیت های مراکز حوزوی دقت بیشتری شود، امسال بیش از 40 درصد شرکت کنندگان بخش حوزوی برای اولین بار در نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

طیب حسینی از برگزاری 35 برنامه متنوع علمی، فرهنگی، هنری و مذهبی، رونمایی از 9 اثر قرآنی در عرصه ملی و بین المللی، تجلیل و تکریم از پایان نامه‌های با موضوع قرآن ، برپایی اردوهای بازدید از نمایشگاه ویژه استادان سطوح عالی و خانواده آنها به عنوان برخی از برنامه های این بخش در نمایشگاه امسال نام برد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه گفت: برگزاری نشست‌های علمی، جلسات پاسخگویی به شبهات توسط 35 کارشناس و متخصص مسائل مختلف که از نیمه دوم ماه مبارک به 74 نفر افزایش خواهند یافت، تجلیل از خادمان قرآن و عترت، معرفی حوزه‌های کهن و فرزانگان و برگزاری مسابقات مذهبی رادیویی و تلویزیونی برای هموطنان در اقصی نقاط کشور از عناوین فعالیت ها و برنامه های این دوره بخش حوزوی نمایشگاه قرآن است.

 رئیس بخش حوزوی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به برپایی دفاتر مراجع معظم تقلید در نمایشگاه قرآن افزود: این اتفاق برای نخستین بار در طول دوره برگزاری نمایشگاه قرآن سال گذشته رخ داده است که با حسن اعتماد دفاتر مراجع معظم تقلید امسال شاهد حضور دفاتر 6 نفر از مراجع معظم در بخش حوزوی نمایشگاه خواهیم بود. پخش سخنان مراجع معظم تقلید به صورت زنده از طریق ویدئو کنفرانس یکی دیگر از اقدامات بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن است که امسال انجام خواهد پذیرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار