دبیر بخش رسانه‌های دیجیتال نمایشگاه قرآن:

نمایشگاه قرآن امسال بر تولید محتوای دیجیتال اهتمام می‌ورزد

دبیر بخش رسانه های دیجیتال بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن، از تمرکز فعالیت های این بخش بر تولید محتوای دیجیتال در دوره جدید نمایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛ وهرز نوروزپور دیلمی، دبیر بخش رسانه‌های دیجیتال نمایشگاه قرآن با بیان اینکه قرار نیست این بخش تنها به فروش محصولات اختصاص داشته باشد گفت: این بخش از نمایشگاه صرفا محلی برای فروش محصولات دیجیتال نیست، بلکه امسال تمرکز فعالیت ها بر تولید محتوای قرآنی و مذهبی خواهد بود.

نوروزپور با اشاره به حضور شرکت های مختلف در این بخش اظهار کرد : شرکت های تولیدکننده محصولات نرم افزاری، اپلیکیشن های کاربردی تلفن های هوشمند، رسانه های برخط و وب سایت ها در غرفه های این بخش از نمایشگاه به ارائه محصولات خود خواهند پرداخت.

به گفته نوروزپور تا کنون 45 شرکت برای اخذ غرفه در این بخش اقدام کرده اند، این در حالی است که ثبت نام برای گرفتن غرفه در بخش رسانه های دیجیتال بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن هنوز ادامه دارد.

نوروزپور با تشریح فعالیت های این بخش از نمایشگاه گفت : متاسفانه در سال های اخیر روند رشد تولید محتواهای مذهبی و قرآن و عترت کند شده و مورد رضایت نیست، تلاش ما بر این است که در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بر این موضوع تمرکز کنیم و بررسی های لازم را برای سرعت بخشیدن بر تولید این محتواها و افزایش کیفیت آنها انجام دهیم.

دبیر بخش رسانه های دیجیتال نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به اینکه همه گروه های سنی مخاطب این بخش از نمایشگاه هستند اظهار کرد: محصولات دیجیتال این بخش بسیار متنوع و مناسب گروه های سنی مختلف از کودکان و نوجوانان تا بزرگسالان تهیه شده و قرار است پاسخگوی مخاطبان عادی و محققان قرآنی باشد. از پیشکسوتان این حوزه هم دعوت شده تا با شرکت در این بخش تجارب خود را با مخاطبان در میان بگذارند.

وی افزود : با توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی و نفوذ رسانه های دیجیتال در جامعه، استفاده از این فرصت برای انتقال مفاهیم قرآنی باید مورد توجه قرار بگیرد و نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به خوبی این امکان را در اختیار فعالان این حوزه قرار می دهد.

معرفی نرم‌افزارهای رسانه‌ای حوزه قرآن و عترت، برنامه‌های کاربردی رسانه‌های هوشمند و همراه حوزه قرآن و عترت، بازی، سرگرمی و نرم‌افزارهای کودک و نوجوان در حوزه قرآن و عترت، پایگاه‌های اینترنتی حوزه قرآن و عترت، نرم‌افزار و پایگاه‌های مرتبط با سبک زندگی قرآنی و معرفی نرم‌افزار و پایگاه‌های مرتبط با بیداری اسلامی، بخشی از فعالیت های بخش رسانه های دیجیتال نمایشگاه بین المللی قرآن است.

به گفته نوروزپور انتقال مفاهیم قرآنی از طریق ابزارهای دیجیتال، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها، ثبت پایگاه‌های اینترنتی ارائه دهنده خدمات قرآنی در فضای مجازی و رونمایی از آثار فاخر قرآنی و معارفی در حوزه رسانه‌های دیجیتال، از فعالیت های جنبی این بخش به شمار می رود.

سال گذشته برای اولین بار جشنواره وبلاگ‌نویسی در بخش رسانه های دیجیتال نمایشگاه برگزار شد و وبلاگ نویسان فعال تا پایان ماه مبارک رمضان  فرصت داشتند وبلاگ‌های خود را با مضامین قرآنی به روز کنند. بخش ثبت ایده های قرآنی نیز یکی از موفق ترین غرفه های این بخش در دور قبلی برگزاری نمایشگاه بود و در این بخش روزانه به طور متوسط 30 تا 40 ایده قرآنی توسط مراجعه کنندگان به ثبت رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار