مدیر بخش فروش نمایشگاه قرآن خبر داد:

بیش از 16 هزار محصول قرآنی در نمایشگاه قرآن 94 عرضه می‌شوند

مدیر بخش فروش بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از افزایش 30 درصدی ثبت نام شرکت‌ها و ناشران برای حضور در این نمایشگاه نسبت به دور قبلی برگزاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛ رجبعلی سالاریان مدیر بخش فروش نمایشگاه بین المللی قرآن با بیان اینکه 511 ثبت نام تا به حال صورت گرفته اظهار کرد : 292 ناشر در بخش مکتوب نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند. 104 شرکت تولید و عرضه محصولات فرهنگی - قرآنی هم متقاضی شرکت در نمایشگاه بوده‌اند. 49 شرکت در بخش رسانه‌های دیجیتال و 61 شرکت هم در بخش عفاف و حجاب ثبت نام کرده‌اند.

سالاریان افزود : تا به حال 16129 محصول از سوی متقاضیان شرکت در نمایشگاه در بخش ثبت نام به ثبت رسیده است.

به گفته سالاریان روند ثبت محصولات قابل ارائه در نمایشگاه در این دوره نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته است. سالاریان با اشاره به لزوم ثبت آثار در سایت نمایشگاه گفت : در این دوره بر اساس ضوابط ثبت‌نام کنندگان لازم است آثار خود را به همراه اطلاعات دقیق و تصاویر آنها در سایت به ثبت برسانند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

بر اساس ضوابط تعیین شده برای ناشران، آن دسته از ناشرانی که در طی سه سال گذشته حداقل 40 اثر به چاپ رسانده باشند، می‌توانند در نمایشگاه شرکت کنند. همچنین باید تمامی آثار منتشر شده آنها در رده دیویی 297، یعنی مربوط به حوزه علوم قرآنی و معارف اهل بیت(ع) باشد. به گفته سالاریان در این بخش تمهیداتی برای ناشران اندیشیده شده است.

وی گفت : برای آن دسته از ناشران که نتوانسته‌اند معیار انتشار 40 کتاب را رعایت کنند امتیازی در نظر گرفته شده و آنها می‌توانند به عنوان نماینده، محصولاتی از ناشران دیگر را هم ارائه کنند. به این ترتیب 2 یا 3 ناشر می‌توانند همراه با هم ثبت نام کنند.

سالاریان با اشاره به محدود بودن فضای نمایشگاه گفت: براساس فضایی که در اختیار نمایشگاه قرآن قرار گرفته، ناشران و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی انتخاب می‌شوند و در این میان ملاک‌هایی برای انتخاب وجود دارد که از میان آنها می‌توان به انتشار 40 عنوان کتاب طی سه سال اخیر و 20 عنوان چاپ اول اشاره کرد. همچنین ناشران خاص که کتاب‌های خاصی را چاپ می‌کنند نیز در نظر گرفته می‌شوند.

وی افزود : تا کنون درخواست برای حدود 6765 مترمربع فضا در بخش فروش مطرح شده که با توجه به محدودیت فضای نمایشگاهی، نمی‌توان به همه درخواست‌ها پاسخ داد و باید برای جانمایی غرفه‌ها برنامه‌ریزی شود. در آخرین تغییرات زمان ثبت نام مقرر شده متقاضیان بتوانند تا 20 خرداد با مراجعه به سایت و ثبت آثار، نسبت به ثبت نام برای حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن اقدام کنند.

به گفته سالاریان از هفته آینده ناشران غرفه‌های خود را تحویل می‌گیرند و می‌توانند محصولات و تولیدات خود را به محل نمایشگاه انتقال دهند که زمان دقیق آن به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار