بلقیس سلیمانی:

دخالتی در نگارش فیلمنامه قطبی ندارم/سکوی پرش قصه‌هایم واقعیت است

نویسنده داستان «خاله بازی»، با توضیح درباره ساخت فیلم سینمایی با اقتباس از داستان‌هایش، نوشتن بر اساس واقعیت را یکی از ویژگی‌های قصه‌هایش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، بلقیس سلیمانی رمان‌نویس و منتقد ادبی، پیرامون ساخت فیلم سینمایی با اقتباس از آثارش گفت: از حدود 5 ماه قبل، آقای قطبی از علاقه‌مندی خود برای ساخت فیلم سینمایی بر اساس دو رمان «بازی آخر بانو» و «خاله بازی» گفته بودند، من هم این پیشنهاد را پذیرفتم.

وی افزود: از دلایلی که با آقای قطبی به توافق رسیدم، این بود که خوشبختانه این کارگردان، در جشنواره فیلم فجر گذشته، فیلمی با عنوان «جامه‌دران» را ساخته که اقتباسی بود از داستانی به همین نام به قلم ناهید طباطبایی، این تجربه موفق من را برای توافق در این زمینه ترغیب کرد.

نویسنده رمان «خاله بازی»، در خصوص همکاری برای نوشتن فیلم‌نامه، اظهار داشت: دخالتی در نگارش فیلم‌نامه آقای قطبی ندارم، هرچند ایشون طرح اولیه خود را که برداشتی بود از این دو داستان، برای من فرستادند و من هم با آن طرح موافقت کردم، اما در نگارش سناریوی فیلم نقشی ندارم و به آنچه ساخته خواهد شد، احترام می‌گذارم.

سلیمانی در ادامه تاکید کرد: کتابی که قرار است به فیلمی تبدیل شود، باید قصه داشته باشد، ویژگی‌های دراماتیک و پتانسیل تبدیل شدن به فیلمی پر کشش را دارا باشد، تا مخاطب بتواند جذب تماشای آن فیلم شود. ساخت یک فیلم بر مبنای یک کتاب می‌تواند در تأثیرگذاری قصه‌ی کتاب و ماندگاری پیام آن در ذهن مخاطب تأثیر داشته باشد.

سلیمانی در خصوص سابقه ساخت فیلم از قصه‌هایش گفت: پیش از این قرار بود آقای پور احمد بر مبنای کتاب «خاله بازی»، فیلمی را بسازد، که البته این اتفاق نیافتاد، فکر می‌کنم قصه محور بودن داستان‌هایم باعث توجه کارگردان‌ها برای ساخت فیلم اقتباسی شده است.

نویسنده مجموعه داستان «بازی عروس و داماد» در پایان خاطرنشان کرد: قصه‌هایم همگی ردپایی از واقعیت را دارد، در واقع سکوی پرش قصه‌هایم واقعیت است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
من چند سال پیش رمان های ایشان رو خوندم.
واقعا قلم خوبی دارن و من لذت بردم.
امیدوارم این فیلم هم خوب باشد.
آخرین اخبار