گزارش باشگاه خبرنگاران؛

کاخ شیشه‌ای اردوغان ترک خورد

پیروزی کمرنگ حزب "عدالت و توسعه" در حالی رخ داد که حوادث امنیتی همانند آنچه در سال 2012 در میدان "تقسیم استانبول" به وقوع پیوسته بود، در کمین اردوغان است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ انتخابات ترکیه نشان داد که ملت ترکیه مبارزه با تروریسم را از قانون‌گذاران کشورشان خواستارند. 

در انتخابات ترکیه حزب "عدالت و توسعه" با کسب کمتر از 42 درصد آراء پیروزی کمرنگی را بدست آوردند و یک دولت ائتلافی با حضور حزب "جمهوری خواه"، حزب "ملی‌گرا" و حزب "دموکراتیک خلق" تشکیل خواهد شد که در این صورت در آینده باید منتظر چالش‌های دولت و مجلس ترکیه باشیم که اگر اتفاقات سال 2012 میدان "تقسیم استانبول" تکرار شود، امنیت ملی این کشور شدیدا متأثر خواهد شد. 



**چرا حزب حاکم پیروزی قاطعی کسب نکرد؟

پیروزی کمرنگ "اردوغان" باعث شد تا او و "داوود اغلو" نخست وزیر نتوانند رویاهای ایجاد امپراطوری عثمانی را در منطقه غرب آسیا محقق کنند و حزب عدالت و توسعه با یک شکست راهبردی مواجه شد.

علت پیروزی کمرنگ حزب "اردوغان" به این است که حزب "عدالت و توسعه" کارنامه ضعیفی از مبارزه با تروریسم در سوریه دارد. 

به عبارت بهتر صدها تن سلاح و میلیاردها دلار پول از 4 سال پیش برای تروریست‌های چند ملیتی در سوریه ارسال شده که یک قلم آن کامیون‌های حامل سلاح دستگاه اطلاعات ترکیه برای تروریست‌های تکفیری بود که نشانه دنباله‌روی ترکیه از آمریکاست.

کاخ شیشه‌ای اردوغان ترک خورد






**حداد عادل: ترکیه با دنباله‌روی از آمریکا عظمت نمی‌یابد 

"غلامعلی حداد عادل" نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ عنوان داشت: ترکیه با دنباله‌روی از آمریکا عظمت نمی‌یابد.

وی ادامه داد:‌مسئولان این کشور برای آنکه عظمت پیدا کند باید از آمریکا پیروی نکنند. 



**حقیقت پور:  رئیس‌جمهور ترکیه به فکر "نئوعثمانی" است

"منصور حقیقت پور"، عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: رئیس‌جمهور ترکیه به فکر "نئوعثمانی" است و تصور می‌کند،می‌تواند کشورگشایی کند و حال آنکه دوره کشورگشایی به پایان رسیده و "اردوغان" هذیان می‌گوید و باید به روانشناس مراجعه کند.



**دنباله روی ترکیه از کشورهای عربی و ضدیت با جمهوری اسلامی ایران

دومین دلیل پیروزی کمرنگ حزب "عدالت و توسعه" حمایت و دنباله‌روی از کشورهای عربی و ضدیت با جمهوری اسلامی ایران است که اردوغان در اوایل سالجاری مدعی شده بود ایران ثبات منطقه را بهم می‌زند که این اظهارات واکنش نمایندگان مجلس را برانگیخت.




کاخ شیشه‌ای اردوغان ترک خورد



سومین دلیل پیروزی کمرنگ حزب اردوغان حمایت از عربستان سعودی به عنوان یک رژیم منفور در منطقه غرب آسیاست که ترکیه و دولت اردوغان را متحمل هزینه‌های سنگین سیاسی کرد.


** سردار نقدی: عربستان و رژیم صهیونیستی نزد ملت ترکیه منفورند 

سردار سرتیپ "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عربستان و رژیم صهیونیستی نزد ملت ترکیه منفورند.

وی ادامه داد: اگر دولت ترکیه سیاست‌های خود را اصلاح نکند ملت این کشور علیه آن قیام خواهند کرد. 



**ماجرای فایل ضبط شده شورای عالی امنیت ملی ترکیه

چهارمین دلیل پیروزی کمرنگ حزب "عدالت و توسعه" حضور افرادی با پیشینه قابل تأمل بوده که از جمله این افراد "هاکان فیدان" رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی ترکیه بوده که تئوری حمله به سوریه توسط او و صدای ضبط شده او در شورای عالی امنیت ملی ترکیه در سال 2013 یک رسوایی جدید برای اردوغان رقم زد.



کاخ شیشه‌ای اردوغان ترک خورد



در این فایل صوتی "هاکان فیدان" رئیس سابق دستگاه اطلاعات ترکیه به ژنرال "یاشار گولر" گفته بود اگر دنبال بهانه حمله به سوریه هستید من می‌توانم آن را فراهم کنم. 

وی ادامه داد: من می‌توانم چند نفر را بفرستم تا از مقبره سلیمان شاه چند موشک به ترکیه شلیک کنم و از این طریق بهانه حمله به سوریه فراهم می‌شود.

دنباله‌روی از آمریکا، سرکوب نظر مخالفان نظیر آنچه در میدان "تقسیم استانبول" در سال 2012 رخ داد، اشتباه در سیاست‌های اقتصادی و سیاست خارجی، حمایت لجستیکی و مالی از تروریسم تفکیری در سوریه نمونه‌هایی از اشتباهات حزب "عدالت و توسعه" بود که تأثیری محسوس در شکست این حزب در انتخابات داشت.


کاخ شیشه‌ای اردوغان ترک خورد



اگر در این مسیر دولت ترکیه با احزاب مخالف هم‌افزایی نداشته باشد اردوکشی‌های خیابانی همانند آنچه در میدان "تقسیم استانبول" روی داد به وقوع می‌پیوندد.


گزارش از : محمد زرچینی 

انتهای پیام/

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار