تحلیلگر و روزنامه نگار آمریکایی در جمع نخبگان و فعالان فرهنگی مشهد:

انصار الله خواهان حاکمیت مستقل مردم یمن است /هراس عربستان از بیداری اسلامی مردم یمن

خبرنگار آمريكايي حاضر در کشتی صلح ایران عازم به یمن گفت: جنبش مردمی انصارالله خواهان آزادی، رفع تبعیض ها و حاکمیت مستقل مردم یمن است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ كالب موپین در نشست بزم اندیشه نخبگان و فعالان فرهنگی شهر مشهد افزود: عربستان سعودی در تجاوز به یمن نقشه‌‌ آمریکایی – صهیونیستی را پیاده می‌کند.

وی با اشاره به تجاوزات عربستان سعودی در یمن، کشتار مردم بی دفاع و حمله به مراکز غیرنظامی عنوان کرد: تا کنون هزاران یمنی در تجاوز عربستان به این کشور مجروح و بیش از 4 هزار نفر کشته شده اند و آمار کشته شدگان رو به افزایش است.

این فعال سیاسی آمریکا با اظهار تأسف اذعان داشت: به عنوان یک شهروند آمریکایی از اینکه عربستان سعودی با تجهیزات آمریکا و پوشش ماهواره ای این کشور مناطق مختلف و غیر نظامی یمن را بمباران می کند، بسیار ناراحت هستم.

**حمایت آمریکا از عربستان سعودی در حمله به یمن

كالب موپین تأکید کرد: عربستان سعودی در تجاوز به یمن به صورت کامل از سوی ایالات متحده آمریکا حمایت می شود و هواپیماهایی که مراکز غیر نظامی را نشانه گرفته اند، توسط آمریکا سوخت گیری می شوند.

این فعال جنبش وال استريت خاطرنشان کرد: عربستان سعودی تمامی اسلحه های خود را به صورت انحصاری از آمریکا خریداری می کند و این کشور میلیون ها دلار را برای نابودی یمن هزینه کرده است.

**دنیا باید جلوی نسل کشی عربستان در یمن را بگیرد

وی تصریح کرد: دنیا باید جلوی تجاوزات عربستان در یمن را بگیرد و اجازه ندهد که این کشور بیش از این به نسل کشی و خشونت هایش علیه مردم بی دفاع یمن ادامه دهد.

خبرنگار آمريكايي حاضر در کشتی صلح ایران عازم به یمن در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم بی دفاع یمن، گفت: متأسفانه به دلیل حضور نیروهای تروریستی و عربستان سعودی نتوانستیم این عملیات را با موفقیت انجام دهیم.

وی ادامه داد: روزی که کشتی صلح ایران قرار بود در ساحل یمن پهلو بگیرد این خلیج 8 مرتبه از سوی عربستان سعودی بمباران شد و 15 نفر از مردم داوطلب سوریه که برای کمک حاضر شده بودند، بازداشت شدند.

این فعال سیاسی آمریکا، مردم ایران را شجاع ترین مردم دنیا برای دفاع از مظلومان معرفی کرد و ادامه داد: مردم جمهوری اسلامی ایران نه تنها به مردم یمن بلکه در هر نقطه دنیا که نیاز به کمک باشد، همیشه آماده هستند.

كالب موپین درباره هدف عربستان از حمله به یمن، عنوان کرد: عربستان سعودی از بیداری مردم یمن هراس دارد و هدفش از این تجاور و حمله، به دست آوردن منابع و معادن نفتی یمن است.

وی بیان کرد: آمریکا و عربستان از اینکه یمن کشوری مستقل باشد هراس دارد و همواره به دنبال آن است که این کشور فقیر و عقب افتاده بماند.

این تحلیلگر و روزنامه نگار آمریکایی، عربستان سعودی را از معدود کشورهایی برشمرد که هیچ ایده و مفهومی از حقوق بشر و ملت ها ندارد.

وی اضافه کرد: شکنجه در این کشور قانونی است، تا کنون هیچ انتخاباتی در عربستان صورت نگرفته است.

**آمریکا؛ مدعی دروغین حقوق بشر

این فعال جنبش وال استريت گفت: آمریکا همواره خود را مدعی حقوق بشر و مبارزه با تروریست می داند اما در تجاوز عربستان سعودی به یمن به طور کامل از این کشور حمایت می کند و با آن رابطه نزدیکی دارد.

خبرنگار آمريكايي حاضر در کشتی صلح ایران عازم به یمن با بیان اینکه آمریکا، عربستان سعودی، داعش و اسرائیل در یک صف هستند، خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا علناً از داعش و القاعده در یمن حمایت می کند.

وی ادامه داد: اکنون شرایط حساسی است سازمان ملل در حال مذاکره با مردم یمن است و آن¬ها با شجاعت کامل در برابر تجاوزات عربستان ایستادگی می کنند و باعث الهام عدالت در کل دنیا شده اند.

كالب موپین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیامدهای حمله آمریکا به کشورهای مختلف از جمله لیبی، عراق و افغانستان اظهار داشت: کشورهایی که آمریکا به آن حمله کرده و رژیم آن را تغییر داده است، نه تنها رشد و پیشرفتی نداشته اند بلکه امنیت و پیشرفت آن کشور از بین رفته است.

**ایران؛ حامی حقوق بشر

این فعال سیاسی آمریکا، جمهوری اسلامی را حامی حقوق بشر دانست و گفت: ثروت مندان در تلاش هستند که با قدرت و ثروت خود در تمام کشورها نفوذ کنند و حاضرند که به هر قیمتی حتی از دست دادن جان افراد، جایگاه و حاکمیت خود را در دنیا حفظ کنند.

كالب موپین اظهار داشت: اکنون دیگر زمان درگیری نظام سرمایه داری و کمونیسم نیست بلکه قرن 21 زمان درگیری بین نظام سرمایه داری و مخالفان این نظام است.

وی رژیم صهیونیستی را نماینده ثروت مندان و طرفداران نظام سرمایه داری معرفی کرد که درصدد هستند تا کنترل تمام دنیا را در دست بگیرند.

این فعال جنبش وال استريت ادامه داد: نسل جوان آمریکا به این آگاهی رسیده که جمهوری اسلامی ایران دشمن مردم آمریکا نیست بلکه مخالف نظام سرمایه داری و ظلم است.

**مردم آمریکا به دنبال بهبود روابط با ایران هستند

وی افزود: مردم آمریکا به دنبال بهبود روابط بین ایران و آمریکا هستند و تنها برخی از ارگان ها و ثروت مندان، دلالان اسلحه و حامیان اسرائیل به دنبال شکست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هستند.

این تحلیلگر و روزنامه نگار آمریکایی با اشاره به سانسورهایی که در رسانه های غرب صورت می گیرد، گفت: مردم کشورهای غربی نسبت به اتفاقات آگاهی لازم را ندارند و رسانه ها این کشتار را به عنوان جنگ بین شیعه و سنی منعکس می کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.