زنجان؛

مجاز بودن استفاده از چاه کشاورزی برای آبزی پروری در ساعات و ماههای آبدهی چاه

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: استفاده از چاه کشاورزی برای آبزی پروری در ساعات و ماههای آبدهی چاه مجاز است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مدیر شیلات و آبزیان استان با بیان این مطلب گفت:در استان زنجان از 410 مزرعه پرورش ماهیان سردآبی 269 مزرعه مختص استخرهای دو منظوره کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: استخرهای ذخیره آب کشاورزی به منظور ذخیره کردن آب برای فعالیتهای کشاورزی در کنار چاه های آب احداث می شوند که با تمهیداتی در مهندسی این استخرها برای پرورش ماهی قابل استفاده هستند.

مدیر شیلات آبزیان استان اضافه کرد:در این سیستم آب قبل از اینکه وارد زمین های کشاورزی شود در این استخرها برای پرورش ماهی استفاده می شود و به همین دلیل به اینها استخرهای دو منظوره کشاورزی نیز گفته می شود.

بورانی ادامه داد: با توجه به فصلی بودن فعالیتهای کشاورزی ، این سیستم با محدودیت زمان دسترسی به آب مواجه بوده و حداکثر دوره پرورش آن 5 الی6 ماه در سال می باشد . لذا بایستی بچه ماهیان را با وزن بالا رهاسازی کرد.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان افزود: بادارا بودن 16هزارو 814 حلقه چاه با حجم آبدهی بیش از 937 میلیون متر مکعب علاوه برپتانسیل تولید حداقل 15 هزار تن انواع آبزیان؛ با تبدیل این پتانسیل بالقوه به بالفعل 2250 تن نیز کود ار گانیک تولید می گردد .

بورانی خاطر نشان کرد: با هماهنگی انجام شده با شرکت آب منطقه ای زنجان در محدوده آبدهی چاهها ، آبزی پروری برای متقاضیان امکان پذیر می باشد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.