بیرجند؛

از محل صندوق توسعه ملی اختصاص هزارو 500 میلیارد دلار به طرحهای آبرسانی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: از محل صندوق توسعه ملی، هزار و 500 میلیارد دلار برای طرح‌های آبرسانی در نظر گرفته شده است.

 به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ ، سید ابوالفضل رضوی در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری خراسان جنوبی گفت: دولت تدبیر و امید توجه خاصی برای آب روستاییان دارد ،اعتبار آبرسانی امسال 400 میلیارد تومان و از محل صندوق توسعه ملی، هزار و 500 میلیارد دلار برای طرح‌های آبرسانی در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور، تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به 470 روستا در استان با تانکر آبرسانی شده که این میزان در کل کشور 6 هزار و 700 روستا است که در حال حاضر با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی افزود: برای آبرسانی به روستاها دولت یک کار بزرگی انجام می‌دهد که اگر به مشکلی بر نخوریم با تعامل با قرارگاه خاتم‌الانبیا ،قرار شده روستاهایی که سابقه برداشت آب دارند و روستاهایی که دارای منبع آب بوده اما با مشکل آبرسانی روبه رو هستند آبرسانی و کمبود اعتبارات را در سال 95 و 96 بگیرند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور افزود: سه مسله مهم وجود دارد که مقامات اجرایی ما شامل سه قوه باید به آن توجه کنند که توسعه کشور با بزرگ شدن شهر میسر نیست که سبب حاشیه نشینی می‌شود وعمدتا از روستائیان کم بضاعت و شهرنشینان کم درآمد است که حاشیه نشینی مشکلات و مسائلی را برای شهر در بر دارد.

 وی با اشاره به پایداری و توسعه اشتغال در روستاها گفت: باید افراد تحصیل کرده، افراد متمکن روستایی و افراد مورد اعتماد مردم در روستاها شناسایی شوند و با تشکیل هیئت های موسس طرح هایی در این زمینه ارائه دهند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم همچنین خواستار راه اندازی صندوق های کارآفرینی امید در روستاهای استان خراسان جنوبی به منظور رفع مشکلات روستائیان شد.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.