رئیس جمهور در سفر به خراسان شمالی:

اگر تولید ملی کاسته شود دستمان به سمت بیگانگان دراز خواهد شد/25 طرح برای خراسان شمالی در نظر گرفته ایم

رئیس جمهور در سفر به خراسان شمالی گفت:برای استان خراسان شمالی 25 طرح با 570 میلیارد تومان درنظر گرفته ایم که انشاء الله در این سفر تصمیم گیری می کنیم و در سال جاری و سال آینده اجرا و عملیاتی خواهد شد.

خراسان شمالی میزبان رئیس جمهور و هیات همراه است  به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بجنورد؛  پرویزی افزود: آغاز عملیات اجرایی راه آهن اسفراین- بجنورد - شیروان ، طرح توسعه پتروشیمی موسوم به جی تی پی پی و 2 طرح بزرگ صنعتی و افتتاح طرح مسکن مهر ، طرح های برق و آغاز عملیات گازرسانی به تمام روستاهای بیشتر از 20 خانوار از دیگر برنامه های هیات دولت به این استان است.

نشست با خانواده های معظم شهدا، روحانیان، منتخبان حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و علمی، نشست با سرمایه گذاران و شورای اداری و نشست با خبرنگاران از جمله برنامه های سفر رییس جمهور به خراسان شمالی است.

*پوشش اخبار سفر رئیس جمهوری از سوی 90 خبرنگار و عکاس بومی

رئیس خانه مطبوعات استان گفت: 90 خبرنگار و عکاس سفر رئیس جمهور به استان را پوشش می دهند.

سهراب ابراهیمی افزود: این تعداد خبرنگار از اعضای خانه مطبوعات استان وسازمان صدا و سیما بوده که پوشش خبری و تصویری را به عهده دارند.

وی اظهار داشت: هماهنگی لازم با رسانه‌ها برای تهیه و انتشار هر چه بهتر اخبار و انعکاس لحظه به لحظه سفر رئیس جمهور به استان فراهم شده است.

گفتنی است: 250 نفر عضو خانه مطبوعات استان هستند.

*جلوه ای از همدلی و همزبانی مردم خراسان شمالی در استقبال از دولت یازدهم

وزیر کشور گفت: امروز در بجنورد جلوه ای از همدلی و همزبانی مردم در استقبال از سفر ریاست جمهوری و هیئت همراهشان رقم خواهد خورد.

رحمانی فضلی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه اترک خراسان شمالی افزود:دیدار با مردم استان، اطلاع از مشکلات و مطالبات مردم استان و عملکرد دولت، افزایش همدلی و همزبانی و مانورهای اقتدار ملی و پیگیری و آغاز طرح ها و پروژه های استان را از اهداف سفر ریاست جمهوری و هیئت همراهشان به استان خراسان شمالی عنوان کرد.

وی گفت: یکی از تفاوت های سفر رئیس جمهور با دیگر سفرهایشان تقارن سفر به خراسان شمالی با انتخابات 24 خردادماه سال 92 است.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان افزود: حضور مردم در این انتخابات نشان دهنده اقتدار دو ملت ایران است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: امیدواریم امروز خراسان شمالی رکورد جدیدی از حضور خود در استقبال از ریاست جمهوری و هیئت همراهشان بزند.

*رئیس جمهور وارد خراسان شمالی شد

هواپیمای حامل رئیس جمهور و هیات همراه در فرودگاه بین المللی بجنورد به زمین نشست.

رئیس جمهور در نوزدهمین سفر استانی وارد خراسان شمالی شد و مورد استقبال آیت ا... مهمان نواز نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی امام جمعه مرکز استان، پرویزی استاندار خراسان شمالی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تامین استان قرار گرفت.

در سفر آقای روحانی به خراسان شمالی وزرای کشور، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، بهداشت و درمان، جهادکشاورزی، اطلاعات و همچنین معاون پارلمانی رئیس جمهور، رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و ترکان مشاور رئیس جمهور و رئیس مناطق ویژه اقتصادی و حجت الاسلام یونسی دستیار رئیس جمهور در امور اقوام وی را همراهی می کنند.

اولین برنامه رئیس جمهور دیدار با مردم خراسان شمالی در استادیوم تختی بجنورد است.

*استقبال پرشور مردم خراسان شمالی از رئیس جمهور

مردم خراسان شمالی از قومیت های مختلف با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایزران و عکس مقام معظم رهبری و دکتر روحانی از رئیس جمهور استقبال می کنند.

مردم غیور و دلاور این استان از فرودگاه بین المللی بجنورد در مسیر حرکت دکتر روحانی و هیت همراه به سمت استادیوم تختی در حال استقبال از رئیس جمهور هستند.

هم اکنون ورزشگاه تختی بجنورد مملو از جمعیت پرشور ، خونگرم و پیرو ولی فقیه و دولت یازدهم است.

*سخنرانی ریاست محترم جمهور تا دقایقی دیگر در استادیوم تختی بجنورد

رئیس جمهور محترم تا دقایقی دیگر در جمع مردم پرشور خراسان شمالی سخنرانی می کند.

حسن روحانی که دقایقی قبل وارد فرودگاه بین المللی بجنورد شد، در استادیوم تختی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

از صبح امروز مردم این استان به سوی خیابان های مسیر حرکت دولت یازدهم و ورزشگاه تختی، محل برگزاری دیدار مردمی در حرکت هستند.

امروز همه برای دیدار آمده اند، مردم استان اعم از کرد و ترک و تات و ترکمن و فارس همه و همه آمدند تا اتحاد و همدلی خود را به دنیا نشان دهند.

*امام جمعه بجنورد: ملت ایران با روحانیت پیوندی عمیق و تاریخی دارد

امام جمعه بجنورد گفت: اولین و مهمترین پیام 24 خرداد سال 92 پیوند عمیق و تاریخی ملت با روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در مراسم سخنرانی رئیس جمهور در استادیوم تختی بجنورد افزود: رای به رئیس جمهور در انتخابات24خرداد سال 92 رای به نهاد روحانیت است.

وی با خوشامدگویی به ریاست جمهور و هیئت همراه گفت:امیدواریم این سفر منشا خیر و برکت برای مردم غیور و مرزبان این خطه باشد.

امام جمعه بجنورد افزود:امروز اقوام مختلف مردم استان آمدند تا به ندای رهبر و شعار ملت دولت همدلی و همزبانی لبیک بگویند.

وی خاطرنشان کرد:شما با تشریف فرمایی خود به استانی شهیدپرور و دلاور پرور با حدود 2هزار و 800شهید،5هزار جانباز و بسیاری آزاده و 50سردار مظهر همدلی را به دنیا نشان می دهید.

حجت الاسلام یعقوبی افزود:امیدواریم با سفر پرخیر و برکت شما به این استان بیکاری و مشکلات ازدواج جوانان استان مرتفع شود و شاهد توسعه مدنظر شما باشیم.

*استاندار خراسان شمالی: حل برخی از مشکلات خراسان شمالی در گرو سفر رئیس جمهور و هیئت دولت

استاندار خراسان شمالی گفت: برخی از مشکلات استان در سفر رئیس جمهور به استان حل می شود.

علی اکبر پرویزی در مراسم سخنرانی رئیس جمهور در استادیوم تختی افزود :حضور شما به همراه هیئت دولت وزرا و معاونان در این استان نوید بخش توسعه هر چه بیشتر خراسان شمالی و به سرانجام رساندن 100 پروژه مهم در سال جاری و آینده است و این خود منشاءخدمات دولت به مردم خواهد شد.

اینجا سرزمین وحدت ، رنگین کمان اقوام و سرزمین کرد ، ترک ،ترکمن ، تات و فارس سرزمین پهلوانان، چوخه کاران،عالمان ،عارفان و فرهنگیان و سرزمین فرهنگ، فکر ،هنر و تلاش است.

*رییس جمهور در بدو ورود به خراسان شمالی: امیدواریم در این سفر بتوانیم برای توسعه استان قدم‌های خوبی برداریم

رئیس جمهور در بدو ورود به استان خراسان شمالی در فرودگاه بجنورد گفت: ما در این سفر استعدادها و ظرفیت‌ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بجنورد، دکتر حسن روحانی افزود: خوشحالم به همراه هیات همراه در روز تاریخی 24 خرداد به استان خراسان شمالی غیور و مرزدار که افتخارش آن است همانند خراسان رضوی و جنوبی در پناه مولا علی بن موسی الرضا (ع ) است،سفر کردم.

وی گفت: برنامه ریزی هایی که در تهران برای این استان شده به عرض مردم در این سفر خواهیم رساند.

حسن روحانی خاطر نشان کرد: این استان از لحاظ کشاورزی معادن و صنعت مهم است امیدواریم که در این سفر بتوانیم برای توسعه استان قدمهای خوبی برداریم.

رئیس جمهور در جمع پرشور مردم خراسان شمالی در ورزشگاه تختی بجنورد گفت: استان غیور و سر افراز خراسان شمالی در روز 24 خرداد روز سرافرازی ملت ایران مردم دلداده به اسلام و ایران و مسیر سرافرازی کشور کهن و با فرهنگ ایران زمین این همه شور و احساسات و محبت از آغاز ورود به این شهر زیبای بجنورد و در همه خیابان ها تا در این ورزشگاه. با نشاط و سروری که با قطعه ای از موسیقی محلی همه شما نشان دادید که 24 خرداد روز سرافرازی و خوشحالی ملت ایران است.

روحانی افزود: مردم عزیز با ترکیب فارس و تات و کرمانج و ترک و ترکمن زیبایی های لهجه و گویش و زبان و فرهنگ که در این استان در پناه مولایمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) که هر 3 استان شمالی و رضوی و جنوبی افتخارشان آنست که زیر قبه و عنایت امام هشتم هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در آستانه ماه عبادت حق ماه صیام و قیام ماه قرائت قرآن ماه دوستی و محبت، ماه نشاط معنوی ماه سخاوت ها ماه سفره های افطار ماه پاکی ها، ماه زدودن دلها از انواع کینه ها و ماهی که ملت ما از هر ماه دیگر در تقرب به خداوند و قرآن و معنویت، خود را درآستانه بهار معنوی عبادت و قرآن می بیند که این ماه برای همه ما مبارک باد که در آستانه آن هستیم. ماه رمضان ماه دوستی و اتصال و آشنایی است. اخوت و برادری افضل اعمال است.

*مسیری را انتخاب می‌کنیم که همه اقوام ایرانی زیر پرچم اسلام برای توسعه کشور تلاش کنند

رئیس جمهور گفت: امروز 2 سال از رای ملت ایران برای تشکیل چنین دولتی می گذرد. امروز 2 سال است از روز آراء مردم به اعتدال و میانه روی می گذرد. دولتی که چشم اندازش امید است و برنامه اش تدبیر است و روش اش همواره اعتدال خواهد بود. شما حماسه بزرگی را 2 سال پیش در این سرزمین آفریدید با 73 درصد واجدین شرایط پای صندوق های آرا ثابت کردید که این ملت عاشق نظام و جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی است و انتخاب خود را با صندوق آرا به جهانیان نشان می دهد. 24 خرداد 2 سال پیش ملت ما اعلام کرد که ما مسیری را انتخاب می کنیم که درآن مسیر همه اقوام شیعه و سنی، ترک و ترکمن کرد و بلوچ و عرب و لر متحد و کنار هم باشند. ما مسیری را انتخاب می کنیم که همه و همه زیر پرچم اسلام و ایران دست به دست هم خواهیم داد برای توسعه ایران زمینمان.

وی بیان کرد: ما در روز 24 خرداد 2 سال پیش به همه اعلام کردیم که در این سرزمین ما به فرهنگ یکدیگر به افکار و سلیقه های یکدیگر احترام بگذاریم. آستانه تحمل را بالا و بالاتر ببریم. این حزب و آن حزب این لهجه و آن لهجه و گویش همه ما در پی یک چیز و احد و آن هم پیشرفت سریع همه جانبه ایران اسلامی است. ما در این کشور می خواهیم بر رقبایمان بر همسایگانمان و دیگر کشور های در حال توسعه پیشی بجوییم. ملت خراسان شمالی اگر می خواهیم به پیشرفت و قله های ترقی دست یابیم باید متحد باشیم دست به دست هم اختلافات را کنار بگذاریم و به هم کمک کنیم تا در این کشور رونق اقتصادی آغاز شود.

*نباید تولیدات ملی کاسته شود

رئیس جمهور همچنین در ادامه سخنانش در ورزشگاه تختی بجنورد گفت: شما می دانید روزی که این دولت کار خود را آغاز کرد از رشد و رونق اقتصادی خبری نبود . آمار اقتصادی نزدیک منفی 7 درصد رشد بود. یعنی رکود عمیق. حتی در سال 92 باز رشد منفی بود. یعنی ادامه رکود. شما می دانید در شرایط اکنون رکود تولید کاسته و کاسته می شود. اگر تولید کاسته شود دستمان به سمت بیگانه دراز می شود، حتی برای نان شب هم نیازمندیم تا گندم را از خارج وارد کنیم. می دانید شما که در سال 92 ، میلیون ها تن گندم وارد کردیم، سال گذشته 2،3 میلیون کمتر وارد کردیم و امسال به حول و قوه الهی واردات کمتر بوده است.

روحانی تصریح کرد: در طول سال 92 و 93 نیاز ما به بیگانه و خارج کاهش پیدا کرده و ما روی پای خود ایستاده ایم. در این مدت 8 میلیارد دلار مواد غذایی کمتر وارد کردیم. این به معنای آن است که ما در مسیر تولید قرار گرفتیم. تعداد تراکتور ها، کمباین ها ماشین آلات راه سازی و کشاورزی که روز به روز افزایش می یابد به معنی قرار گرفتن کشور در مسیر رشد و توسعه است.

وی ادامه داد: اکنون ما با بیکاری تحصیل کردگان، بیکاری دانشگاه رفتگان روبه رو هستیم اما چرا باید اینگونه باشد. ایران با عظمت با این همه معادن سرزمین آماده، جوانان لایق و تحصیل کرده نباید چنین شرایطی داشته باشد. ما باید حرکتی از نوآغاز کنیم. ما قادر هستیم کشور را در مسیر حرکت و توسعه قرار دهیم. دیگران در مسیر مسابقه برپای ما زنجیر نابجای تحریم انداخته اند. ما نخواهیم گذاشت این زنجیر ادامه پیدا کند. همه مردم ایران بدانند هر مشکلی که برای این ملت است ما دست بدست به دست هم خواهیم داد و از 24 خرداد 92 به جلو ما با اتحاد و یگانگی با وحدت و انسجام ملی با هدایت و حمایت مقام معظم رهبری با اتکال به خداوند با توجهات امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ، ما تنها نیستیم. ملت ما تنها نیست. دولت ما تنها نیست. رهبری ما تنها نیست. یک ملت منسجم و یکپارچه و عنایت پیامبر و روح بلند ائمه هدا پشت سر این مردم است. ما نخواهیم گذاشت بیگانگان بخواهندظلم و جنایت تحریم را ادامه دهند و حقوق ملت ایران پایمال شود.

*از تورم و گرانی مواد غذایی جلوگیری می‌کنیم

رئیس جمهور همچنین در ادامه سخنانش در ورزشگاه تختی بجنورد گفت: ما نخواهیم گذاشت مواد خوراکی مردم گرانتر بدست مردم برسد. شما ملت بدانید هر جنسی را که از خارج به دست شما رسیده حداقل 10 تا 15 درصد گرانتر رسیده. یعنی این پول از جیب شما داده شده است و آنهایی که می گویند تحریم مهم نیست گویی از جیب مردم بی خبرند. آنهایی که می گویند ما در برابر 5 بعلاوه یک با قامت رشید با دیپلمات های کار آزموده نباید مذاکره کنیم، گویی از زندگی مردم بی خبرند. ما به حول و قوه الهی با هدایت های رهبر معظم انقلاب با حمایت شما مردم هم غنی سازی در داخل ایران خواهیم کرد هم چرخ اقتصاد را به حرکت در خواهیم آورد.

وی افزود: ما در 22 ماه گذشته صدها هزار هکتار از زمین های کشاورزی را تحت آبیاری مدرن قطره ای قرار داده ایم فقط در خوزستان و ایلام، 177 هزار هکتار در 2 سال گذشته مدرن کرده ایم و برای مدرن کردن آبیاری در خراسان شمالی نیز 60 میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد. ما نخواهیم گذاشت با فشار دشمن قامت رشید ملت ایران ذره ای خم شود. علی رغم همه فشارها، در یک سال گذشته در بخش سلامت، به حول و قوه الهی بیش از 3 هزار و 900 پزشک متخصص به استاهای محروم و نقاط دور افتاده اعزام کردیم که این پزشکان به طور 24 ساعته و شبانه روز حضور دارند. ما هزاران خانه بهداشت را ساختیم و آماده کردیم و برای آسودگی بیماران ما بیش از 10 تا 11 میلیون نفر در حاشیه شهرها را تحت پوشش قرار دادیم. 9 میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش بیمه درمانی قرار دادیم. 11 میلیون نفر را تحت پوشش حمایت امنیت غذایی قرار دادیم.

*ما از تحریم‌ها نمی‌ترسیم

روحانی بیان کرد: این دولت از روز آغاز در شرایط تحریم برای رفاه مردم و خدمات رفاه اجتماعی قدم برداشته و برخواهیم داشت. ما در شرایط تحریم به فکر دریاچه های خشک افتاده ایم به فکر رودخانه های بزرگ کشور افتاده ایم. ما در شرایط تحریم کیفیت بنزین مصرفی و گازوئیل را اصلاح کردیم. در شرایط تحریم فاضلاب های روستایی را اصلاح کرده ایم. قطار سریع السیر را آغاز کردیم. ما از تحریم نمی ترسیم و نمی هراسیم اما با تحریم مبارزه می کنیم. ما به حول و قوه الهی و با کمک شما تحریم ها را لغو خواهیم کرد. ما در همان مرکزی که به ناحق علیه ما تحریم وضع کردند، ما در تهران و بجنورد نمی نشینیم و شعار بدهیم. ما خواهیم رفت و در همان سازمان ملل و همانجایی که قطعنامه تحریم علیه ما وضع شد، همانجا تحریم‌ها را لغو خوهیم کرد. ما ملتی می خواهیم که این ملت همانطور که به ارزش‌های اخلاق و ایمانش احترام می گذارند ملتی می خواهیم که شاد و سرزنده باشد.

رئیس جمهور گفت: در این استادیوم ورزشی که شما وقتی نام امام هشتم برده می شود روحتان پرواز می کند و همین جا اگر قطعه موسیقی نواخته می شود، شما شاد می شوید. مگر اشکالی دارد؟ ما مگر با شادی و نشاط مردم مخالفیم؟ ما به روزش خوشحالیم و به روزش هم اشک می ریزیم. در بیست و یک رمضان اشک می ریزیم و در 15 رمضان هم شادی می کنیم. ما ملتی رشید و شاد هستیم. ما ملتی بزرگ و فرهنگ دوست هستیم. موسیقی، ادب و شعر از سرزمین ایران و از خراسان شمالی عزیز از این سرزمین فرهنگ دوست به کل منطقه آسیای مرکزی رسوخ کرده است هم اشتغال ملت را می خواهیم هم رونق اقتصادی کشور را و هم رفاه اجتماعی را. هم سانتریفیوژ را می خواهیم. ما همه آنچه را که حق ماست می خواهیم.

* 25 طرح با مجموع 570 میلیارد تومان بودجه برای خراسان شمالی درنظر گرفته ایم

وی تاکید کرد: طرح‌هایی را برای این استان درنظر داریم که با حمایت شما مردم و با تلاش مسئولان اجرایی ان شاء الله اجرایی و عملیاتی خواهد شد. البته طرح تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان که آغاز آن را در تهران با وزرا مطرح کردیم، سختشان بود برعهده بگیرند. کل این مسیر 250 کیلومتری، در سال 94 و 95 و اوایل 96 اجرایی و عملیاتی خواهد شد. راه های روستایی اصلاح و تکمیل و روکش های راه روستایی به طول 660 کیلومتر تا پایان سال 95 به تدریج و با اعتبار 100 میلیارد تومان انشاء الله اجرایی و عملیاتی خواهد شد. طرح بسیار مهم راه آهن بجنورد- اسفراین و راه آهن اسفراین به جوین و اتصال آن به راه اهن سراسری، که نیاز به اعتبار سنگین دارد  یعنی در مجموع راه آهن بجنورد به راه آهن سراسری و جوین به هزار میلیارد تومان نیاز دارد. اسفراین تا جوین هم 50 میلیارد تومان نیاز دارد برای تکمیل تا پایان سال 95، اجرایی و عملیاتی خواهد شد. بقیه هم انشاء الله به میزان 300 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی تامین می شود. قسمت اعظم این طرح ها به حول و قوه الهی در دولت یازدهم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

روحانی افزود: 13 نقطه حادثه خیز در این استان وجود دارد که برای رفع مشکلات این نقاط، 17 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین شده است و در سال های 94 و 95 اجرایی خواهد شد. فرودگاه بجنورد که نیاز به تکمیل دارد با 30 میلیارد تومان هزینه، امسال تکمیل می شود. برای تکمیل بخش بیمارستانی شما و سلامت، بیمارستان 200 تختخوابی بجنورد با 40 میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال 95 اجرایی می شود. البته یک بخش سوختگی هم در سال 94 تکمیل می شود. بیمارستان 218 تختخوابی شیروان با 210 میلیارد تومان تا پایان سال 95 اجرایی می شود. بیمارستان های 64 تختخوابی جاجرم و گرمه به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رئیس جمهور گفت: 75 نقطه روستایی خراسان شمالی تا پایان سال 95 از نعمت گاز می شود. 80 مدرسه خشتی گلی، از نظر ساختمانی تا سال 95 بازسازی و با ساختمان های جدید مدارس آغاز می شود. در زمینه آبرسانی، طرح آبرسانی به بجنورد با 35 میلیارد تومان اعتبار تا اوایل سال 95 تکمیل می شود و در شیروان، 9 میلیارد تومان تا پایان سال 94 اجرایی می شود.  سد سومبار با 50 میلیارد تومان تکمیل می شود و سد چندیر هم با اعتبارات آب های مرزی به بهره برداری می رسد. اضافه بر این، 17 طرح فاضلاب در استان در دست اجراست که طرح فاضلاب اسفراین تا پایان امسال عملیاتی می شود. 12 مجتمع آبرسانی روستایی نیز با 45میلیارد تومان اعتبار سال های 94 و 95 تکمیل می شود. در بخش صنعت احداث واحد جدید پتروشیمی خراسان با 700 میلیون دلار اعتبار از طریق تامین اجتماعی آغاز می شود که بزرگترین واحد صنعتی استان خواهد بود.

وی ادامه داد: تکمیل دانشکده علوم بجنورد و تعدادی از استادیوم های ورزشی از دیگر برنامه های دولت برای این استان است. در زمینه گردشگری هم 110 میلیارد تومان تسهیلات بانکی اختصاص می یابد که با 110 میلیارد تومان تسهیلات بانکی، 4 هتل تکمیل می شود. همچنین با تسهیلات ویژه ای که از طریق صندوق توسعه ملی در نظر گرفتیم، به فعالان طرحهای کشاورزی استان با سود 10 درصد و به فعالان بخش صنعت با سود دوازده درصد، این تسهیلات را اعطا می کنیم. برای توسعه کشت گلخانه ای هم برنامه هایی داریم.

رئیس جمهور در پایان گفت: برای استان خراسان شمالی 25 طرح با 570 میلیارد تومان درنظر گرفته ایم که ان شاء الله در این سفر تصمیم گیری می کنیم و در سال جاری و سال آینده اجرا و عملیاتی خواهد شد.



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیشب در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح موسوم به جی.تی. پی.پی گفت: برای اجرای این پروژه بزرگ پتروشیمی در خراسان شمالی حدود 60 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

علی ربیعی افزود: با تکمیل این واحد پتروشیمی در استان خراسان شمالی برای سه هزار و 500 نفر ایجاد اشتغال می شود.

مجتمع پتروشیمی خراسان در 17 کیلومتری شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی راه اندازی شده که سالانه در این واحد تولیدی افزون بر 500 هزار تن کود اوره، آمونیاک و کریستال ملامین برای مصارف داخلی و صادراتی تولید می شود.

سال گذشته افزون بر 180 میلیون دلار از محصولات پتروشیمی خراسان مستقر در بجنورد به خارج از کشور صادر شده بود.

نشست بانوان و خانواده خراسان شمالی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این جلسه بر ایجاد بانک جامع اطلاعاتی از زنان سرپرست خانوار و خیرینی که در این زمینه فعالیت دارند تأکید کرد و گفت : با توجه به افزایش طلاق و سن ازدواج و سوانح رانندگی ، آمار زنان سرپرست خانوار در جامعه رو به افزایش است که این موضوع نیازمند برنامه ریزی ویژه ، توانمندسازی و آموزش این قشر است .

مولاوردی با اشاره به اینکه اشتغال جوانان مشکل اصلی در جامعه است ، افزود : ایجاد اشتغال برای همه جوانان در مراکز دولتی وجود ندارد و باید در این زمینه شرکت های دانش بنیان ، بازاریابی، استاندارد سازی و تجارت سازی این محصولات و جذب بازارهای جهانی به عنوان جایگزینی برای اشتغال در مراکز دولتی مدنظر قرار گیرد .

وی زنانه شدن فقیری و گدایی ، زنانه شدن بخش غیر رسمی اقتصاد و کاهش سن اعتیاد در بین دختران به 13 سال را از معضلات اصلی جامعه امروز دانست و گفت : تأمین امنیت زنان خانه دار ، ارزش گذاری به کار آنها و بیمه آتیه زنان در حال پیگیری است و در سالهای آتی اجرایی می شود .

مولاوردی همچنین افزود: در دو سال گذشته 12 تفاهم نامه ، هشت موافقت نامه اجرایی و 24 پروژه در امور بانوان انجام شده که بیشتر آنها 6 تا 8 استان را در بر می گیرد .

در ابتدای این نشست برخی از بانوان و نمایندگان دستگاه های اجرایی به بیان مسائل و مشکلات موجود در جامعه زنان استان اشاره کردند.

کلنگ زنی از دو طرح صنعتی در شهرک صنعتی اسفراین خراسان شمالی

با حضور سیدمحمد علوی وزیر اطلاعات دو طرح صنعتی در شهرک صنعتی شهرستان اسفراین کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از بجنورد، برای راه اندازی طرح کارخانه شماره دو آلیاژ کیمیای صبا دو هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که برای 408 نفر شغل ایجاد می شود.

برای طرح توسعه شرکت صنعتی آذین فورج 27 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

در این واحد صنعتی انواع بنداژ قطار و قطعات اصلی شیر آلات صنعتی تولید خواهد شد و برای 400 نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.