تبریز؛

بهره برداری از واحد مرغداری تخمگذار تمام خودکار کشور در شهرستان هشترود

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از بهره برداری از 45 طرح به ارزش 170 میلیارد ریال در هفته جهادکشاورزی در سطح استان خبر داد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ مهری در حاشیه آیین بهره برداری از واحد مرغداری تخمگذار تمام خودکار کشور در هشترود با بیان این مطلب افزود: شهرستان هشترود دارای یک واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت 60 هزار قطعه و تولید یکهزار و 400 تن تخم مرغ در سال است که با افتتاح این واحد تخمگذار، میزان تولید به بیش از 36 هزار تن در سال می رسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: این واحد تولیدی علاوه بر تامین نیاز این شهرستان و استان نقش مهمی در تامین نیازهای کشور ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به حمایت مالی بلاعوض 85 درصدی دولت از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در اراضی یکپارچه سازی و تجمیع شده، اظهار کرد: این اقدام با توجه به شرایط حساس دریاچه اورمیه برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی انجام می شود.

مهری ادامه داد: افراد دارای حقآبه از چشمه ها، قنات ها و منابع آب پایدار در اولویت اجرای این طرح هستند و متقاضیان استفاده از این تسهیلات می توانند به ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان ها مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به شورای زکات کشور و استان پیشنهاد کرد 50 درصد از زکات جمع آوری شده را به کارهای عمرانی روستایی از جمله تعمیر و احیای قنات اختصاص دهند.

وی افزود: اعتبارهای ملی در بخش قنات روستاها کم بوده و دولت باید از ماده 180 مبلغی را برای احیای آن ها اختصاص دهد.

مهری گفت: در هفته جهاد کشاورزی، 45 طرح در استان با 170 میلیارد ریال اعتبار و با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح ها برای 277 نفر به صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد می شود، یادآوری کرد: با بهره برداری از این طرح ها در شهرستان ها، ساکنان 27 روستا به تعداد پنج هزار و 560 نفر در مناطق مختلف استان از مزایای آن ها بهره مند می‌شوند.
 انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.