وقتی قرنیه قوز می‌کند

یک اپتومتریست گفت: ابتلا به قوز قرنیه چشم با عواملی نظیر مالش چشم، وراثت و استفاده از لنزهای تماسی ارتباط مستقیم دارد.

محمد کی پور اپتومتریست در رابطه با تغییرات بوجود آمده در حالت قرنیه که منجر به بروز آستیگماتیسم نامنظم می‌گردد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: آستیگماتیسم نامنظم قدرت دید را به میزان قابل توجهی در مبتلایان کاهش می‌دهد، همچنین به ایجاد ضایعه در مرکز قرنیه می‌انجامد.

وی تصریح کرد: عوامل مختلف آستیگماتیسم نامنظم، ایجاد خیرگی نسبت به نور و حساسیت نسبت به آن از علائم بارز ابتلا به قوز قرنیه است.

این اپتومتریست با اشاره به اینکه هنوز علت مشخصی برای بروز قوز قرنیه پیدا نشده اظهار کرد: احتمال عدم تعادل آنزیم‌های قرنیه به آسیب پذیری توسط رادیکال‌های آزاد به بروز این ناهنجاری منجر می‌شود.

کی پور تاکید کرد: احتمال بروز قوز قرنیه با مالش چشم استفاده از لنزها و وراثت افزایش می‌یابد، این در حالی است که ابتلا به قوز قرنیه در دهه دوم زندگی آشکار شده و در دهه سوم افزایش می‌یابد.

وی در خصوص روش‌های درمانی قوز قرنیه تصریح کرد: روش‌های غیر جراحی از نخستین گزینه‌های درمانی به شمار می‌روند، گرچه اختلالات بینایی مرتبط با قوز قرنیه با عینک یا لنزهای تماسی نرم اصلاح می‌گردد اما لنزهای تماسی سخت از گزینه‌های درمانی متداول و کارآمد در اصلاح آستیگماتیسم نامنظم یا همان قوز قرنیه به شمار می‌رود.


این اپتومتریست خاطر نشان کرد: تجویز لنزهای هیبریدی (لنزهای ترکیبی نرم و سخت) و یا لنزهای صلبیه‌ای در مراحل پیشرفته توصیه  می‌شود.درصورتیکه بیماران قادر به تحمل لنزها نباشند و یا دید کافی توسط آن‌ها تامین نشود انجام عمل پیوند قرنیه به بیمار پیشنهاد می‌شود.




انتهای پیام/

برچسب ها: قوزقرنیه ، لنز ، وراثت ، نور ، حساسیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
فرزاد
۱۱:۴۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
جالب بود مرسی
آخرین اخبار