وعده سحری را حذف نکنید

تمام افرادی که درماه رمضان وعده سحری را نمی‌خورند نمی‌توانند روزه‌ داری را تحمل کنند، زیرا وعده سحری در واقع همان وعده صبحانه است و تمام فواید وعده صبحانه را داراست.

 تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نخوردن سحری گفت: تمام افرادی که درماه رمضان وعده سحری را نمی‌خورند نمی‌توانند روزه‌ داری را تحمل کنند، زیرا وعده سحری در واقع همان وعده صبحانه است و تمام فواید وعده صبحانه را داراست.

نیستانی با اشاره به نخوردن وعده سحری در نوجوانان اظهار داشت: این مسئله اهمیتش در نوجوانان دو چندان است به ویژه بچه‌هایی که سالهای اول تکلیفشان است و در حال رشد هستند اگر وعده سحری حذف شود با توجه به اینکه میان وعده هم نخواهیم داشت می‌تواند اثرات مضر در دراز مدت حتی در رشد آنها بگذارد و در بزرگسالان هم به همین ترتیب است این البته در اوایل روز اتفاق می‌افتد و خیلی هم احساس خوبی دارند.

متخصص تغذیه اظهار داشت: وعده سحری به لحاظ ترکیب شبیه به یک صبحانه نسبتا مفصل باشد و یا یک ناهار نسبتا مختصر باشد مشروط بر اینکه مقدار نمک و چربی آن نسبتا کم باشد.




انتهای پیام/


برچسب ها: سحری ، رمضان ، روزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
من هم بدون سحري راحتتر هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
از زمانی که بیاد دارم نتونستم سحری بخورم چون بعد سحر معده ام پر کف میشه . بدون سحری میگیرم حالم خوبه خوبه
آخرین اخبار