در نشست بازخوانی اندیشه های مقام معظم رهبری عنوان شد:

تحقق جامعه دینی در سایه امر به معروف و نهی از منکر

حسن رحیم پور ازغدی در ادامه سلسله نشست های بازخوانی اندیشه‌های مقام معظم رهبری با موضوع «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» با بیان اینکه تحقق جامعه دینی تنها در سایه امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود، اظهار داشت: صلح، آزادی، رفاه، ارتقاء سطح معیشت مردم، دانش در سایه امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حدود 40 سال پیش در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهر مقدس مشهد گفت: مباحثی که در خصوص اسلام شناسی، شیعه شناسی و مطالبات دین در آن دوران توسط ایشان مطرح شده از ضروریات جامعه امروز ماست.

رحیم پور ازغدی با اشاره به بی بصیرتی برخی از افراد نسبت به مفاهیم دینی و اسلام شناسی در آن دوران، بیان کرد: محافل کلاسیک دینی، هیئت ها و محافل مذهبی که دوست داشتن دین بی خطر، بی عمق، بی ثمر و در دایره عبادات شخصی بدون توجه به ابعاد اخلاق و عدالت اجتماعی باشد، با این نوع از اسلام شناسی و مواجه با قرآن مشکل داشتند.

این محقق و پژوهشگر دینی اظهار داشت: اکنون با چند نوع اسلام شناسی، شیعه شناسی و سبک زندگی مواجه هستیم، در این میان مؤمن کسی است که متن واقعی زندگی او با آنانکه مخالف ارزش های الهی هستند، متفاوت باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.