مدیرعامل بنیاد اکبر رادی:

از دیدن «هزار شلاق» شوکه شدم

عطاء ا... کوپال پس از تماشای نمایش «هزار شلاق» عنوان کرد: تعریف این نمایش را زیاد شنیده بودم ولی امشب پس از دیدن این اثر شوکه شدم.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، این مدرس، محقق و منتقد تئاتر که جمعه شب-‌29 خرداد به تماشای نمایش «هزار شلاق»  نشست جنبه های سمبلیک این اثر را فوق العاده خواند و افزود: نشانه های سمبلیکی که در نمایشنامه «هزار شلاق»  وجود دارد به درستی در اجرا بازتاب دارد و در این میان طراحی صحنه به شکل فوق العاده ای در خدمت اثر است.

کوپال روایت تاریخی اثر از زبان یک اسب را جالب توجه خواند و افزود: در «هزار شلاق»  ما روایتی از تاریخ کشورمان را از زبان یک اسب می شنویم و نه انسان، در واقع تازیانه‌ای که بر پشت این اسب فرود می‌آید نشانه‌ای از برخورد با کسانی است که تاریخ را رقم زده‌اند. 

وی این نمایش را در فرم و محتوا ارزشمند دانست و ادامه داد: بنده بارها در طول اجرای این اثر غافلگیر شدم و این به تمام عناصر یک نمایش باز می‌گردد. در واقع در نوشته، بازی و البته کارگردانی  تفکر و تامل و در نهایت طراحی برجسته می‌نماید.

مدیرعامل بنیاد اکبر رادی در پایان افزود: بنده قبل از دیدن این کار تعریف آن را بسیار شنیده بودم ولی بعد از دیدن اثر پی بردم نمایش فراتر از تعریف‌ها بود و در واقع به نوعی در رویاروی با این اثر شوکه شدم.

نمایش «هزار شلاق»  به نویسندگی ناصر حبیبیان و کارگردانی احسان ملکی در فصل جدید اجراهای تماشاخانه سنگلج هر شب به غیر از شنبه ها در ساعت 19:30 به روی صحنه می‌رود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار