7 سال زندان برای متهمی که پول را به عامل انتحاری رساند

یک کارگر پاکستانی به اتهام رساندن پول به عامل انتحاری بمب‌گذاری سال 2009 این کشور، به 7 سال و 3 ماه زندان محکوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فاکس نیوز؛ "ریاض خان،" کارگر پاکستانی، مدتی در ایالت پورتلند آمریکا  زندگی و کار می‌کرد. وی در پرونده کمک به ارسال 2 هزار و 450 دلار پول به دست عامل انتحاری حمله تروریستی فوریه 2009 (بهمن 87) پاکستان گناهکار شناخته شد. این تبعه پاکستانی از سوی دادگاه فدرال آمریکا به گذراندن 7 سال و 3 ماه زندان محکوم شد.

"ریاض خان" سال 2009 مبلغ 2 هزار و 450 دلار دستمزد درنظر گرفته شده برای "علی جلیل" عامل انتحاری در پاکستان را به دست او رساند تا پس از انجام عملیات تروریستی در اختیار خانواده‌اش قرار بگیرد. "علی جلیل" پس از دریافت پول خود را میان جمعیت منفجر کرد و موجب کشته شدن 30 نفر و مجروح شدن بیش از 300 نفر شد. "ریاض خان" پس از تکمیل عملیات تروریستی به همسر عامل انتحاری مشاوره‌هایی داد تا مقامات امنیتی پاکستان نتوانند ردی از منبع اصلی این اقدام افراطی بیابند.

قاضی دادگاه در صدور حکم "ریاض خان" اعلام کرد: او از نتیجه کار عامل انتحاری اطلاع کامل داشت و با این وجود تلاشی برای متوقف کردن وی بکار نبست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
اگه مسئولین پاکستانی مطمئن هستند این پول را از خانواده این جنایتکار مصادره کنند. تا انگیزه آدمکشهای بعدی از چنین اقداماتی کمتر شود
آخرین اخبار