حزب دموکراتیک خلق ترکیه به داعش هشدار داد

رهبر حزب دموکراتیک حامی کردها در ترکیه به گروه داعش هشدار داد در صورت ورود به خاک این کشور با شدیدترین پاسخ نظامی مواجه خواهند شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه؛ "صلاح الدین دمیتراس،" رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه ، به اعضای داعش هشدار داد فکر انجام عملیات تروریستی در این کشور را از سر بیرون کنند زیرا ارتش ترکیه آماده است شدیدترین برخورد نظامی را در برابر آنها انجام دهد.

"دمیتراس" در این باره گفت: نگرانی‌هایی درمورد حضور عناصر داعش و یا حامیان آنها در ترکیه وجود دارد. ممکن است این افراد هر لحظه منتظر به دست آوردن فرصتی مناسب برای انجام عملیات تروریستی باشند. 

وی به بمب‌گذاری هفته گذشته تروریستها در شهر "دیاربکر" – واقع در جنوب شرقی ترکیه – اشاره کرد و افزود: نیروهای امنیتی به دنبال یافتن عوامل این انفجار تروریستی هستند و بدون شک هر فردی که با ماجرا ارتباط داشته باشد را شناسایی و دستگیر می‌کنند. در راستای حفظ امنیت مناطق جنوبی ترکیه، مردمی که از سلاح‌های غیر‌مجاز در منزل نگهداری می‌کنند، شناسایی و خلع سلاح می‌شوند. نباید اسلحه گرم در اختیار مردم عادی باشد و حفظ امنیت کشور فقط بر عهده نیروهای دولتی است. 

حزب دموکراتیک خلق ترکیه در انتخابات پارلمانی اخیر از 10 درصد آستانه ملی ورود به پارلمان ترکیه فراتر رفت و حزب حاکم عدالت و توسعه را از کسب کرسی‌های کافی برای تشکیل دولت به تنهایی یا اصلاح قانون اساسی ترکیه محروم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار