یک کارشناش حقوق بین‌الملل:

القاعده زاییده ماجراجویی آمریکا در افغانستان است

یک حقوقدان بین‌المللی رسانه‌ها را به سکوت در برابر حمایت آمریکا و عربستان سعودی از حضور سرکرده القاعده در مذاکرات صلح یمن متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، «لاری گراسمن،» کارشناس حقوق بین‌الملل اندونزیایی اظهار داشت رسانه‌های آمریکا که در گذشته شعار "با تروریست مذاکره نمی‌کنیم" سر می‌دادند، به تازگی از ضرورت مذاکره با تروریست‌ها سخن می‌گویند. وی شنبه در گفتگو با پرس تی‌وی از تمایل «تد کروز،» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برای "تغییر سیاست آمریکا و توافق با تروریست‌ها" سخن گفت. 

گراسمن در خصوص تغییر سیاست آمریکا گفت: «ظاهرا این تغییر، مسیر تکامل خود را تا جایی پیموده است که هفته گذشته، یکی از سرکردگان القاعده به دستور مقامات آمریکایی در مذاکرات صلح یمن در ژنو حضور یافت و هیچ‌کس حق اعتراض به چنین امری را نداشت.»

وی در ادامه افزود: «القاعده زاییده ماجراجویی‌های آمریکا در افغانستان است.» گراسمن ضمن متهم کردن سازمان ملل به حمایت از اقدامات عربستان سعودی در یمن، اعلام کرد: «با حضور سرکرده القاعده در مذاکرات صلح یمن در ژنو این پرسش مطرح می‌شود  که چرا رسانه‌های بین‌المللی در خصوص حمایت آمریکا و عربستان سعودی از حضور سرکرده القاعده در این مذاکرات همچنان سکوت اختیار کرده‌اند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار