اشتون کارتر مدعی شد:

پوتین باعث عقب گرد روسیه خواهد شد

وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد روسیه تحت ریاست ولادیمیر پوتین با افول مواجه خواهد شد

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، اشتون کارتر – وزیر دفاع آمریکا – ادعا کرد روسیه در دوران ریاست ولادیمیر پوتین  روند رو به افولی را تجربه می کند. این درحالیست که واشینگتن و ناتو نیروهای نظامی را آماده می کنند تا در صورت طولانی شدن اختلافات با روسیه اقداماتی را انجام دهند. 

اشتون کارتر در آغاز سفر یک هفته ای خود به اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد آمریکا امیدوار است روسیه در آینده روندی رو به جلو داشته باشد؛ اما گمان نمی کنیم این اتفاق در دوران ریاست ولادیمیر پوتین افتد. 

پوتین هفته گذشته اعلام کرد مسکو قصد دارد سال جاری میلادی بیش از چهل موشک بالستیک فرا قاره ای را به ترکیب زرادخانه هسته ای روسیه  اضافه کند؛ موشک هایی که توان مقابله با پیشرفته ترین سامانه های ضد موشکی را دارند. 

واشینگتن در پاسخ به این اقدام اعلام کرد آمریکا آماده است تجهیزات سنگین نظامی را در کشورهای شرق اروپا مستقر کند تا با تهدید روسیه که بحران اوکراین به آن دامن زده است مقابله کنند. 

وزیر دفاع آمریکا گفت با وجود اظهارات اخیر رئیس جمهور روسیه، آمریکا همچنان حاضر است در صورت تغییر سیاست مسکو با این کشور همکاری کند.  

از زمان آغاز بحران اوکراین روابط روسیه و آمریکا دچار تنش شده است. این موضوع به ویژه در روزهای اخیر شدت یافته است. آمریکا مدعی است مسکو با حمایت از نیروهای اوکراینی حامی روسیه باعث بی ثباتی اوکراین شده است. این درحالیست که کرملین ادعاهای آمریکا را رد می کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار