سازمان ملل:

اسرائیل در جنگ غزه جنایت جنگی مرتکب شده‌است

براساس گزارش سازمان ملل متحد در خصوص جنگ غزه اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده‌‌است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگارانِ؛ شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری گزارش داد: براساس گزارش سازمان ملل متحد در خصوص جنگ غزه اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده‌‌است.


این در حالیست که سازمان ملل مدعی شده؛ فلسطین نیز در ارتکاب این جنایات دخیل بوده است.

بازرسان سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی درخواست کردند جزئیات تصمیم‌گیری‌های مربوط به هدف قرار دادن مناطق مختلف را در نوار غزه در اختیار بازرسان قرار دهد تا آنها بتوانند ارزیابی مستقلی در این زمینه انجام دهند.

در طول حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در تابستان سال 2014 صدها غیرنظامی که اکثریت آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند کشته شدند. هزاران واحد مسکونی متعلق به فلسطینی‌های ساکن غزه نیز در حملات این رژیم تخریب شد. 

«ماری مک گوان دیویس،» رییس کمیسیون مستقل سازمان ملل در زمینه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ 2014 غزه امروز (دوشنبه) در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «حجم وسیع خسارات و جنایات ناشی از این جنگ در غزه بی‌سابقه بوده است. خرابی‌های به بار آمده نه تنها بر زندگی مردم امروز فلسطین تأثیرگذار بوده بلکه بر نسل آینده فلسطین نیز سایه افکنده است.»

دیویس در ادامه گفت: «هنگامیکه سربازان اسرائیلی احساس خطر می‌کنند، دیگر به هیچ قانونی در عرصه بین‌الملل اعتنا نمی‌کنند.»  در جنگ 2014، غزه شاهد افزایش چشمگیر بکارگیری سلاح گرم، 6000 حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و استقرار حدود 50000 تانک اسراییلی بوده است. در پنجاه و یکمین روز این جنگ تعداد شهیدان فلسطینی به 1462 رسیده بود.‎


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار