پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی در لاهه از سوی تشکیلات خودگردان

مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطین فردا برای پیگیری جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه حضور می‌یابند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران
به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارش سازمان ملل در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه، اکنون مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارند با در دست داشتن اسناد و مدارک مستدل، روز پنج‌شنبه در "دادگاه کیفری بین‌المللی(ICC) لاهه" حاضر شوند.

پس از عضویت رسمی فلسطین در این دادگاه در ماه آوریل سال جاری (فروردین 94)، تشکیلات خودگردان در صدد بود با جمع‌آوری مدارک روشن و غیرقابل انکار برای پیگیری جنایات صهیونیست‌ها در دادگاه لاهه اقدام کند.

درخواست فلسطین برای عضویت در دادگاه بین المللی پس از آن مطرح شد که طرح پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی بوسیله رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل، با مخالفت آمریکا رد شد.

فلسطین با عضویت در این دادگاه، خواستار تحقیق در مورد اقدامات ضد بشری رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه در جنگ 51 روزه شده و بر توقف فوری شهرک‌سازی‌های این رژیم در اراضی اشغالی تأکید کرده است.

دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه به جرایم بین‌المللی چون نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی رسیدگی می‌کند. آمریکا، رژیم صهیونیستی و سودان حاضر به پیوستن به این نهاد حقوقی بین‌المللی نشده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار