پنتاگون درباره تهدید چین در حوزه هوا- فضا هشدار داد

معاون وزیر دفاع آمریکا، چین را به تلاش جدی برای کنار زدن ارتش این کشور در حوزه‌ هوا- فضا متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  رویترز؛ "رابرت ورک" معاون "اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا، نسبت به تلاش‌های جدی چین برای ضربه زدن به برتری فناوری‌های هوا- فضای واشینگتن و به چالش کشیدن ارتش آمریکا هشدار داد.

مقام ارشد پنتاگون که در جمع گروهی از کارشناسان حوزه هوا و فضا در زمینه‌های نظامی و غیرنظامی صحبت می‌کرد با هشدار درباره پیشرفت‌ها و تلاشهای چین در این حوزه‌، گفت: چین به سرعت در حال کم کردن فاصله دانش سامانه‌های هوایی با ارتش آمریکا است. این کشور به منظور پیشتازی و سبقت گرفتن از آمریکا، در تلاش است فناوری‌ و سامانه‌های جدیدی در حوزه‌ مرتبط با هوا و فضا ارائه دهد.


سخنان " ورک"  به حرکت سریع چین در پایان دادن به شکاف‌های فناوری، توسعه هواپیماهای رادارگریز، هواپیماهای شناسایی پیشرفته، موشکهای پیچیده و تجهیزات درجه یک جنگ الکترونیک اشاره دارد. 

وی در ادامه تاکید کرد: پنتاگون ضمن امیدواری برای داشتن رابطه‌ای سازنده با چین، نمی‌تواند به جنبه‌ها و ابعاد رقابتی این ارتباط‌ به ویژه در حوزه توانمندی‌های نظامی بی‌توجه باشد.

معاون "کارتر" در پاسخ به سوالی درباره روابط پکن و واشینگتن گفت هر دو کشور روابط دوجانبه خود را نوعی همکاری آمیخته با رقابت می‌بینند. وی افزود: ما امیدواریم به مرور زمان جنبه‌های همکاری بر جنبه‌های رقابت سبقت بگیرد و بر آن فائق شود. وزارت دفاع آمریکا نیروی پیشرو است و برایمان اهمیت دارد در برابر توانمندیهای چین حرفی برای گفتن داشته باشیم. آمریکا در 25 سال گذشته به برتری فناوری وابسته بوده اما اکنون این حاشیه برتری فناوری در حال فرسایش و کنار رفتن است.

تنش‌ها میان پکن و واشینگتن به دنبال اقدامات اخیر نظامی آمریکا در شرق آسیا بار دیگر افزایش یافته است و هریک با ارائه جدیدترین تجهیزات نظامی سعی در قدرت‌نمایی مقابل دیگری دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار