امیرمسعود شهرام‌نیا؛

ما از برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی انصراف نمی‌دهیم

متولیان فعلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برگزاری دوره بیست‌و‌نهم این نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) انصراف نمی‌دهند.

امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم مقام و معاون اجرایی بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که این روزها پیگیر قول‌های متقابل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران در زمینه جابجایی مکان برگزاری نمایشگاه کتاب است، در خصوص گامهایی که تا به امروز در جهت تحقق این قول‌ها برداشته شده، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: دبیرخانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مورد تعیین مکان بیست‌و‌نهمین دوره این نمایشگاه بلافاصله پس از اتمام بیست‌و‌هشتمین دوره برگزاری آن شروع به بررسی کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 4 گزینه مصلای امام خمینی (ره)، مکان نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، شهر آفتاب و تپه‌های عباس‌آباد بر روی میز ما قرار گرفته‌اند که تا به این لحظه هیچکدام از آنها با قاطعیت رد نشده‌اند.

مدیرعامل نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اظهار داشت: تا زمانی که جایگزین مناسبی برای مصلای امام خمینی (ره) پیدا نکنیم از مصلی انصراف نمی‌دهیم.

شهرام‌نیا در پاسخ به این سوال که منظور از گزینه تپه‌های عباس‌آباد همان باغ کتاب بوده یا نه؟، افزود: پیشنهاد ما مطلقا باغ کتاب نبوده، بلکه منظور از گزینه عباس‌آباد باغ کتاب و مجموعه‌ای از فضاهای باز اطراف آن بوده است.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر علی‌اکبر اشعری، مدیرعامل پروژه باغ کتاب در خصوص درصد آمادگی باغ کتاب برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: منظور اشعری میدان فرهنگ بوده که در حال حاضر شرایط مناسبی برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ندارد و اگر شرایط لازم را پیدا کند مناسب خواهد بود، البته تا به امروز در زمینه تحقق قول متقابل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران با شهرداری همکاری‌هایی داشته و داریم.

معاون اجرایی بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: ما در حال حاضر علاقمند هستیم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را به مکانی دیگر انتقال دهیم، اما گزینه‌های روی میز ما هنوز در مرحله بررسی‌‌های مقدماتی هستند.

لازم به ذکر است، شهرام‌نیا در حالی خبر از علاقمندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انتقال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مصلای امام خمینی (ره) داده بود که پیش از این علی‌اکبر اشعری مدیرعامل پروژه فرهنگی باغ کتاب ابراز امیدواری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران از برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده در محل باغ کتاب و منطقه عباس‌آباد را نشان‌دهنده نیت آنها دانسته و اعلام کرده بود که وقتی وارد واقعیت می‌شویم و مسائلی مثل اجرا و منابع  پیش می‌آید ممکن است کار با تاخیر مواجه شود، بنابراین اصرار من این است که فعلا تا آماده شدن چنین فضایی نمایشگاه کتاب در همان مصلا برگزار شود.

گفتنی است؛ قول متقابل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران از برگزاری بیست‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مراسم اختتامیه بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داده شده بود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار