در دومین هفته از خرداده ماه 94، از گوشه و کنار عرصه نشر کتاب، خبرهایی مبنی بر رونمایی آثار تازه به چاپ رسیده به گوش رسید. در گزارشی کوتاه به برخی از این کتاب‌ها و مراسم اشاره می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، این روزها، در دومین هفته از خرداده ماه 94، از گوشه و کنار عرصه نشر کتاب، خبرهایی مبنی بر رونمایی آثار تازه به چاپ رسیده به گوش می‌رسد. در گزارشی کوتاه به برخی از این کتاب‌ها و مراسم اشاره می‌کنیم: 

بر سر «قرار»
در مراسمی از تازه‌ترین اثر، سعید پورطهماسبی، در کتابخانه مرکزی پارک‌شهر تهران، رونمایی شد. این کتاب با عنوان، «قرار» علاوه بر داشتن، طرح جلدی جذاب و منطبق با عوان اثر، مجموعه شعری است از نویسنده، که در نمایشگاه کتاب تهران با استقبال مخاطبان روبرو شده بود. 

«باباطاهر» رونمایی شد
از تازه‌ترین اثر نصرالله جوادی، با عنوان باباطاهر» در محل کانون زبان پارسی، با حضور شهرام ناظری و جمعی از اساتید ادبی رونمایی شد. در این مراسم شهرام ناظری به اجرای زنده چند دوبیتی از باباطاهر پرداخت.

بدون مرز خبرنگاری کنید
کتاب «خبرنگار بدون مرز» تازه‌ترین اثر محمدرضا زائری با حضور حجت‌الاسلام رضا نقویان، علی درستکار و نویسنده کتاب رونمایی شد. 

به شما مربوط نیست
کتاب «به شما مربوط نیست»، که با موضوع «تعهد در تئاتر» توسط انتشارات افراز، به چاپ رسیده است. 

داستان‌های «ملا‌نصرالدین» را بشنوید
طنزش شیرین است و نقدی منصفانه دارد. کار اصلی طنز همین است، بیان زوایای پنهان‌مانده از دید جامعه. داستان‌های ملانصرالدین را به جرئت می‌توان، یکی از برترین نمونه‌های طنزپردازی دانست. قرار است تا در مراسمی به همت موسسه نوین کتاب گویا، از کتاب صوتی و گویای «طنز و شوخ‌طبعی‌های ملانصرالدین» رونمایی شود. 

این کتاب گویا که به روایت عمران صلاحی است، با صدای داریوش کاردان و تنظیم و آهنگ‌سازی مهدی زارع، آماده شده است. قرار است تا در این مراسم، داریوش کاردان بخش‌هایی از داستان‌های طنز ملانصرالدین را بخواند.


امام بزرگوار ما
با توجه به سالروز ارتحال امام‌خمینی (ره)،  به قلم، محمد امین باطنی از تازه‌ترین اثر با محوریت سخنان رهبری، در روزهای بزرگداشت ارتحال امام در مرقد مطهر، رونمایی شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار